title
کد خبر: 217506
00
اتصال به طبیعت چه تاثیری بر سلامت دارد

صنعت گیاهان دارویی در ارتباطی نزدیک با سلامت جامعه فعالیت می‌کند. فرهنگ بومی کشور و روند توسعه تولید فرآورده‌های طبیعی و گیاهی، الزام به انجام آزمون‌های آزمایشگاهی را بیشتر کرده است تا اطمینان جامعه و مخاطبان از کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا دهد.

به گزارش بهداشت نیوز ،ایران یکی از کشورهای با سابقه در استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی است و ایرانیان علاقه و اطمینان ویژه‌ای به اینگونه محصولات دارند به همین دلیل می توان از این فرصت خوب برای رونق دادن دوباره و احیای این صنعت راهبردی در کشور استفاده کرد و با ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات با کمک فناوری، اقبال جامعه به استفاده بیشتر از این محصولات را افزایش دهیم.

از جمله حوزه‌هایی که می تواند در ارتقای کیفیت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی کمک می کند، صنعت آزمایشگاهی است که امکان تست و بررسی محصولات تولیدی را به تولیدکنندگان، پژوهشگران و فعالان این حوزه می‌دهد. مجموعه‌هایی که عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند هم بهترین گزینه برای تحقق این هدف محسوب می شوند.

موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور یکی از مجموعه‌هایی است که در تعامل با شبکه توانسته خدمات و تجهیزات خود را به اشتراک بگذارد و در ارتقای کیفیت محصولات غذایی و دارویی نقش ایفا کند. طیف گسترده ای مخاطبان و مقاضیان استفاده از خدمات آزمایشگاهی در کشور را پژوهشگران و قشر دانشگاهی تشکیل می دهند. مجموعه ما این امکان را برای آنها فراهم کرده است که با یک جستجوس ساده بتوانند آزمون و دستگاه مورد نظر خود را در مجموعه ما پیدا کنند و به آنها دسترسی بیابند.

بخش تحقیقات گیاهان دارویی و محصولات فرعی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، یکی از بسترهایی است که ضمن توسعه پژوهش‌های حوزه گیاهان دارویی و معطر، زمینه را برای دریافت خدمات آزمایشگاهی واردکنندگان، تولیدکنندگان، پژوهشگران، فعالان فناور و دانشگاهیان این حوزه فراهم می‌کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز