title
کد خبر: 217088
00
هشدار، تب کریمه کنگو بسیار مسری و خطرناک

بیماری تب کریمه کنگو تاکنون در کشور 18 مبتلا داشته است.

به گزارش بهداشت نیوز، بیماری CCHF یا همان تب کریمه کنگو بیماری ایست که از دام آلوده به انسان منتقل و از انسانی به انسان دیگر قابل سرایت است.

کارشناس بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه تاکنون در ایران 18 بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده است که یک نفر نیز فوت شده گفت : این بیماری بسیار مسری و خطرناک است که میزان کشندگی آن به 30 درصد هم میرسد.

سعید کشوری راه انتقال این بیماری به انسان را از دام به انسان به هنگام ذبح ، تماس با ترشحات ، لاشه و خون حیوان برشمرد و افزود : بیماری تب کریمه کنگو در دام ها شایع است و واکسنی هم برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خونریزی زیر پوستی ، خونریزی داخلی از علائم ابتلا به این بیماری است افزود : فعلا در اسفراین موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

کارشناس بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین از مردم خواست به هیچ عنوان دام را در معابر عمومی و منزل ذبح نکنند، در هنگام کشتار دام حتما از دستکش استفاده نمایند ، از تماس با خون ، لاشه و ترشحات دام خودداری نمایند و در صورتیکه در دست یا پای خود زخمی دارند، به هیچ عنوان در ذبح دام مشارکت نکنند .


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز