title
کد خبر: 216941
00
توصیه های بهداشتی به حجاج

رییس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به ازدحام جمعیتی که در مناسک حج وجود دارد امکان انتقال برخی بیمارای ها وجود دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی منصوری بیان کرد: برخی بیماری ها ممکن است از طریق آب و غذا و حتی بیماری های تنفسی در مناسک حج که پس از چند سال وقفه با استقبال کشورهای مسلمان، دارای ازدحام جمعیتی زیادی خواهد بود، شایع شوند که به شدت به حجاج ایرانی به خصوص هم استانی های عزیز که به این سفر زیارتی و مقدس می روند توصیه می کنیم بهداشت فردی را به شدت رعایت کنند.

وی افزود: پایه بهداشت فردی، تمیز نگه داشتن دست ها است و مرتبا باید در طول این سفر با آب و صابون شسته شود و اگر در مواقعی که آب و صابون در دسترس نیست، مواد ضدعفونی با پایه الکلی می تواند جایگزین مناسبی باشد.

وی تاکید کرد: همچنان کرونا هم وجود دارد و ممکن است برخی افراد از کشورهایی که مراجعه می کنند، ویروس هایی چون کووید 19، آنفولانزا و غیره را به مکه و مدینه آورده و حجاج دیگر کشورها را نیز آلوده کنند که همچنان به استفاده از ماسک به خصوص در تجمعات تاکید می کنیم.

دکتر منصوری در ادامه خاطرنشان کرد: اجتناب از دست دادن و روبوسی با بستگان قبل و بعد از تشرف نیز بسیار با اهمیت است و انجام این عادت می تواند در صورت وجود ویروس در بدن، به دیگران و تعداد زیادی از افرادی که به دیدن آنها آمده اند، منتقل شود.

رییس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: اجتناب از قربانی کردن حیوان درب منزل و پیش پای حجاج، به منظور جلوگیری از اتبلاء به بیماری تب مالت و cchf لازم است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز