title
کد خبر: 216701
00
اگر در این سن هستید بیشترین بی خوابی و کمترین کیفیت خواب را خواهید داشت

بیشتر مردم فکر می کنند دوران پر شر و شور جوانی زمانی است که افراد کمترین میزان خواب را دارند اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد در سن ۴۰ سالگی خود، بیشترین میزان بی خوابی و کاهش کیفیت خواب را تجربه می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، یافته های جدید تیمی از محققین کالج پزشکی جورجیا نشان می دهد میانسالی همراه با کاهش میزان و کیفیت خواب است و البته خبر خوب این است که با بالا رفتن سن ، همه چیز بهتر می‌شود و بیشتر مردم بعد از ۶۰ سالگی بیشتر می‌خوابند. 

علیرغم کم خوابی، محققان دریافتند که کارایی خواب در واقع بین سنین ۳۰ تا ۶۰ سالگی تثبیت می شود. این تیم داده های خواب بیش از ۱۱ هزار فرد بالای شش سال را که در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه معاینه شرکت کرده بودند، بررسی کردند.

محققان داده‌ها را بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ جمع‌ آوری کردند. طی این مطالعه کلیه افراد وسایل ردیاب را به مدت هفت روز متوالی روی مچ دست خود بستند. اگرچه آنها مستقیماً زمان خواب را اندازه نمی ‌گیرند، اما این دستگاه‌ها حرکت را ردیابی می‌ کنند، که به محققان این ایده را می‌دهد که آیا کسی خواب است یا خیر.

دکتر شائوونگ سو از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می گوید: ما یافته های قبلی را بر اساس اندازه گیری ذهنی تأیید کردیم. مردم فکر می ‌کنند کودکان و نوجوانان دیرتر می‌خوابند ولی ما متوجه شدیم در دوران میانسالی، افراد کمتر می ‌خوابند.

محققان در تکمیل توضیحات خود می گویند افزایش زمان خواب پس از عبور از بحران ۴۰ سالگی احتمالاً نشان دهنده تمایل بسیاری از افراد به بازنشستگی در حدود سن ۶۰ سالگی است. به زبان ساده، بازنشستگان دیگر نیازی به زود بیدار شدن ندارند. با این حال، محققان اضافه می کنند که مشکلات سلامتی در دوران پیری نیز ممکن است به این امر کمک کند.
این مطالعه در مورد افراد جوان و شاغل نشان می‌دهد که بسیاری از آنها  به ‌درستی  می ‌خوابند، حتی اگر برای مدت طولانی نخوابند. در واقع، ۸۵ درصد از شرکت ‌کنندگان بازده خواب خوبی داشتند.

دکتر شیائولینگ وانگ از دیگر پژوهشگران این تیم مطالعاتی می ‌گوید:  مردم به‌ طور سنتی فکر می ‌کنند که با افزایش سن، کارایی خواب مستقیماً کاهش می‌یابد، اما ما متوجه شدیم که یک دوره ثابت از سن ۳۰ تا ۶۰ سالگی وجود داردکه بازده خواب کاملاً ثابتی دارید.

این تیم همچنین دریافتند که زنان معمولاً در طول زندگی خود بیشتر از مردان می‌ خوابند، اما تمایل دارند شب‌ ها دیرتر به رختخواب بروند. زنان همچنین خواب قطعی بیشتری را تجربه می کنند، به خصوص اگر مادر باشند. با این حال، یک زن به طور متوسط چهار دقیقه بیشتر از مردان می خوابد.

 محققان اضافه می کنند: با افزایش سن، توانایی شما برای تنظیم خواب کمتر کاهش می یابد. پزشکان باید به شکایات بیماران در مورد خواب گوش دهند، زیرا ممکن است نشانه ای از مشکلات روحی یا جسمی باشد.
شرح کامل این این یافته ها در آخرین شماره مجله تخصصی Scientific Reports منتشر شده است.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز