title
کد خبر: 216656
00
تاثیر شگفت‌انگیز داروهای دیابت بر کاهش وزن

طبق نتایج یک آزمایش بالینی جدید، دارویی که اخیراً برای دیابت نوع ۲ در ایالات متحده آمریکا تأیید شده، برای درمان اضافه وزن مفرط نیز بسیار مؤثر بوده و موجب کاهش وزن بیشتری نسبت به داروهای قبلی شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر آنیا ام. جاستربوف، متخصص غدد می‎گوید: در مطالعه‌‌ی جدیدی (که بر افراد مبتلا به اضافه وزن اما بدون دیابت متمرکز بود) بیش از ۹۰ درصد از آنها که بالاترین دوز تیرزپاتید را مصرف می‌کردند، حداقل ۵ درصد از وزن خود را از دست داده‌اند و ۴۰ درصد از این افرادی که بالاترین دوز را دریافت کردند، یک چهارم وزن بدن خود را از دست داده‌اند.

دکتر جاستربوف در یک کنفرانس مطبوعاتی به این موضوع اشاره نمود که این دارو موجب سیری زودهنگام شده و باعث می‌شود مقدار کمتری غذا بخورید اما باید توجه داشته باشید که همه نمی‌توانند تیرزپاتید را تحمل کنند، زیرا این دارو می‌تواند باعث عوارض جانبی همچون تهوع شود.

بیماران همچنین باید داروهای اضافه وزن را به‌طور طولانی‌مدت مصرف کنند، همان‌طور که مردم برای کاهش کلسترول یا فشار خون قرص‌هایی را به صورت مادام‌العمر مصرف می‌کنند و از آنجایی که اضافه وزن یکی از بزرگترین عوامل خطر برای ابتلا به دیابت نوع ۲ است، منطقی است که ابتدا آن را درمان کنی

تاثیر داروی دیابت بر کاهش وزن

دکتر جاستربوف می‌گوید: «وقتی بیماران به کلینیک مراجعه می‌کنند، با باورهای منفی بسیاری مواجه می‌شوند. آنها خودشان را سرزنش می‌کنند و به همین دلیل من همیشه از آنها می‌خواهم که موفقیت‌ها و تلاش‌های خود را به اشتراک بگذارند و به آنها می‌گویم: «این موضوع تقصیر شما نیست. این حالت طبیعی بدن شماست، بدن نمی‌خواهد شما از گرسنگی بمیرید. ما در محیطی با غذاهای بسیار خوش‌طعم، ارزان و همیشه در دسترس زندگی می‌کنیم و زندگی کم‌تحرک و پراسترسی داریم.»

تاثیر اندازه دور کمر بر کلسترول و فشارخون

این آزمایش شامل ۲۵۳۹ بزرگسال با میانگین وزن ۱۰۴ کیلوگرم و شاخص توده بدنی  38 بود. شرکت‌کنندگان با تزریق هفتگی دارو به مدت ۱۸ ماه به طور متوسط ​​بین ۱۵ تا ۲۳ کیلوگرم وزن کم کردند، در مقایسه با کاهش وزن فقط ۲ کیلوگرم در کسانی که دارونما تزریق کردند.

همچنین به همه شرکت‌کنندگان جلسات مشاوره منظم توسط یک متخصص تغذیه واجد شرایط در مورد سبک زندگی داده شد تا به آنها کمک کند وعده‌های غذایی سالم و متعادلی داشته باشند و روزانه ۵۰۰ کالری از رژیم غذایی خود را کاهش دهند و حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی ثابت در هفته داشته باشند.

تقریباً تمام افرادی که تیرزپاتید مصرف می‌کردند، در رابطه با سطح قند خون، فشار خون و سطح کلسترول نیز بهبود یافتند. در افرادی که دوز ۵ میلی‌گرمی مصرف می‌کردند ۱۴ سانتی‌متر از دور کمر و در افرادی که دوز ۱۵ میلی‌گرمی مصرف می‌کردند به میزان ۱۴ سانتی‌متر کاهش یافته بود، در حالی که در افرادی که دارونما دریافت می‌کردند این مقدار ۴ سانتی‌متر گزارش شد.

منبع: دکتردکتر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز