title
کد خبر: 216652
00
نام آبله میمونی تغییر می‌کند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال تلاش برای تغییر نام ویروس آبله میمون است که در ماه‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته است.

به گزارش بهداشت نیوز، تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری در ژنو گفت: «سازمان جهانی بهداشت با شرکا و کارشناسان از سراسر جهان برای تغییر نام ویروس آبله میمون و بیماری ناشی از آن کار می‌کند.»

این سازمان خاطرنشان کرد، اسامی جدید را در اسرع وقت اعلام خواهیم کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که گروهی متشکل از ۳۰ دانشمند در مقاله‌ای نوشتند که نیاز فوری برای تغییر نام ویروس وجود دارد.

آنان استدلال کردند که ارجاع ویروس به‌عنوان آفریقایی نه تنها دقیق نیست بلکه تبعیض‌آمیز است.

تدروس گفت: بیش از ۱۶۰۰ مورد تایید شده از ۳۹ کشور گزارش شده است؛ هفت کشور که سال‌ها آبله میمون در آنها شناسایی شده است و ۳۲ کشور تازه مبتلا شده‌اند.

وی افزود: هدف سازمان بهداشت جهانی حمایت از کشورها برای مهار انتقال و جلوگیری از شیوع با ابزارهای آزمایش شده ازجمله نظارت، ردیابی تماس و ایزوله کردن بیماران مبتلاست.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی همچنین دستورالعمل موقتی را در مورد استفاده از واکسن‌های آبله برای آبله میمون منتشر کرد و گفت که سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون انبوه علیه آبله میمون را توصیه نمی‌کند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: از آنجایی که شیوع آبله میمون غیرعادی و نگران کننده است، هفته آینده یک جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد تا ارزیابی کند که آیا این شیوع یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی است یا خیر.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز