title
کد خبر: 216636
00
نشانه‌های زنگ خطر سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ معمولا در افراد مسن ایجاد می‌شود و تقریبا از سن ۴۵-۵۰ سالگی به بعد باید نگران ابتلا به آن بود.

به گزارش بهداشت نیوز، سرطان روده انواع مختلفی دارد مانند سرطان روده بزرگ، سرطان راست روده، سرطان روده کوچک و غیره. در این میان سرطان روده بزرگ است که شایع‌تر و جدی‌تر است و غربالگری می‌شود. به سرطان روده بزرگ سرطان کولون یا کولورکتال هم گفته می‌شود. سرطان روده بزرگ و سرطان راست روده معمولا علل و علائم مشابهی دارند و در یک دسته قرار می‌گیرند. 

 این سرطان در بسیاری از موارد از پولیپ روده توسعه پیدا می‌کند. پولیپ روده توده‌ی خوش‌خیمی از سلول‌های روده است که در روده به خصوص روده بزرگ و رکتوم ایجاد می‌شود و ممکن است سرطانی شود. تقریبا ۹۵٪ از موارد سرطان روده در اثر پولیپ آدنوماتوز روده ایجاد می‌شوند. پولیپ‌هایی که تا چند سال بدون علامت می‌توانند در روده‌های شما وجود داشته باشند، اما اگر درمان نشوند در طی ۵ تا ۱۰ سال به تومور سرطانی تبدیل شوند. 

این سرطان هم مثل بسیاری از انواع سرطان معمولا در مراحل اولیه معمولا علائم خاصی ندارد و با گسترش سرطان و بزرگ شدن آن است که علائم شروع به ظهور می کنند.

علائم زیر می‌تواند زنگ خطری برای وجود توده در روده بزرگ شما باشد:

    تغییر مداوم در عادات روده از جمله اسهال یا یبوست یا تغییر غلظت مدفوع
    خونریزی مقعدی یا وجود خون در مدفوع
    درد شکمی
    احساس خالی نشدن روده بعد از دفع مدفوع
    زردی پوست یا چشم
    حالت تهوع و استفراغ
    کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز