title
کد خبر: 216633
00
بقایای صدها گونه حشره و عنکبوت در چای!

در یک مطالعه پژوهشی جدید، محققان آلمانی با استفاده از یک روش نوین تجزیه و تحلیل ژنتیکی بقایای صدها گونه حشره و عنکبوت را در محصول چای تجاری شناسایی و ردیابی کرده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان آلمانی در یک تحقیق جدید، بقایای بیش از هزار گونه حشره، عنکبوت، کنه و سایر بندپایان را از روی DNA ای که در فنجان چای به جا می گذارند، شناسایی کرده اند! 

آن ها با استفاده از یک روش جدید تجزیه و تحلیل DNA، انواع چای خشک و گیاهان خشک دیگر موجود در سوپرمارکت ها مانند بابونه، نعناع و جعفری را بررسی کردند. در میان گونه هایی که آن ها پیدا کردند برخی از آفات کشاورزی شناخته شده وجود داشتند.

محققان دانشگاه تریر آلمان می گویند: این روش جدید تجزیه و تحلیل DNA می تواند برای ردیابی منشاء مواد گیاهی غیرقانونی ضبط شده توسط گمرک، شناسایی آفات کشاورزی و نظارت بر چای های متنوع استفاده شود.

هر موجودی ردپایی از DNA خود را در محیط بر جا می گذارد که اصطلاحاً به DNA محیطی یا eDNA معروف است. eDNA را می توان غنی سازی کرده و از طریق توالی یابی، ژن های موجود در آن را شناسایی کرد.به گزارش سیناپرس، این کار به محققان امکان می دهد که جوامع بیولوژیکی را بدون نیاز به جمع آوری نمونه های واقعی شناسایی کنند. 

محققان آلمانی اظهار داشته اند: ما در این مطالعه، یک رویکرد جدید برای بازیابی eDNA بندپایان را از مواد گیاهی خشک شده معرفی کرده ایم و با استفاده از آن توانستیم از انواع مختلف چای و گیاهان تجاری تولید شده، جوامع بندپایان متنوعی را که در مجموع بیش از هزار گونه بودند، بازیابی کنیم. 

آن ها افزوده اند: DNA بندپایان در گیاهان خشک شده مانند چای، پایداری زمانی بسیار بالایی را نشان می‌دهد که همین موضوع، نظارت بر جوامع بندپایان را در محصولات بسیار ساده می‌کند.  این اطلاعات پژوهشی جالب را نشریه بین المللی Biology Letters منتشر کرده است.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز