title
کد خبر: 216587
00
چگونه از اسهال ویروسی در امان بمانیم؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شیوع عامل اسهال ویروسی یا "نورو ویروس" در هفته های اخیر خبر داد و گفت: با رعایت بهداشت فردی و شستن دست ها می توان از راه انتقال آن پیشگیری کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: این ویروس همه سنین از کودکان تا بزرگسالان را درگیر می‌کند و می‌تواند با علائمی همچون دل‌پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را بروز بدهد، ولی خوشبختانه شدت علائم به حدی نیست که نیاز به بستری وجود داشته باشد و با یک خود مراقبتی و بدون نیاز به آنتی‌بیوتیک بهبودی حاصل می‌شود.

وی افزود: در فصلی هستیم که یکسری ویروس‌ها و باکتری‌ها بیشتر می‌شوند، لذا معمولاً در فصل تابستان بیماری‌هایی که علائم آن‌ها با اسهال و استفراغ همراه باشد را بیشتر از قبل شاهد هستیم الآن هم این ویروس در کشور و استان مرکزی افزایش داشته و علائم آن بیشتر گوارشی است.

وی تاکید کرد: چون عامل ویروسی است حتی درمان آنتی‌بیوتیکی هم برای افراد نیاز نیست و فقط یک خود مراقبتی در منزل نیاز است تا بدن با کمبود آب مواجه نشود چون هم هوا گرم است و تعریق زیاد است و هم با اسهال و استفراغ آب بدن کم می‌شود اما عموماً بیمار ظرف دو تا سه روز بهبود می‌یابد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: این ویروس همه سنین از کودکان تا بزرگ‌سالان را درگیر می‌کند و می‌تواند با علائمی همچون دل‌پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را بروز بدهد ولی خوشبختانه شدت علائم به حدی نیست که نیاز به بستری وجود داشته باشد و با یک خود مراقبتی و بدون نیاز به آنتی‌بیوتیک بهبودی حاصل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: بیشترین راه انتقال این بیماری تماسی است و به‌خصوص با شستن دست‌ها در زمان استفاده از مواد غذایی و رعایت بهداشت فردی می‌توان به‌راحتی از آلوده شدن به این ویروس پیشگیری کرد، انتقال بیماری از طریق سبزیجات و میوه‌ها نیز خیلی نادر گزارش‌شده است.

وی در پایان افزود: در برخی موارد گاها شدت تهوع آن‌قدر زیاد است که بیمار نمی‌تواند چیزی بخورد که در این دسته از بیماران باید به درمانگاه مراجعه کنند و با دریافت یک سرم می‌توانند سریعاً به وضعیت جسمی مطلوب برسند و اساساً جای نگرانی نیست.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز