title
کد خبر: 216496
00
درمان جدید شانه درد مزمن

تحقیقات کره جنوبی امید جدیدی به بیماران مبتلا به درد مزمن شانه می دهد، این امر به ویژه برای بیمارانی که نمی توانند از بافت های اتولوگ برای بازسازی پارگی کلاهک گرداننده استفاده کنند، مفید است.

به گزارش بهداشت نیوز، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه علم و فناوری پوهانگ کره جنوبی از طریق مطالعه مشترک با دانشکده پزشکی هاروارد، نوعی پلت فرم تولید بافت پیچیده ای را توسعه داده اند که می تواند کلاهک گرداننده(روتاتور کاف)  آسیب دیده مفصل سرشانه را بازیابی کند. برای این چاپ زیستی سه بعدی از جوهر زیستی خارج سلولی مخصوص بافت استفاده می شود که می تواند ساختار پیچیده مفصل سرشانه را به دقت بازسازی کند.  

به گفته پژوهشگران، نتایج این تحقیقات می تواند امید جدیدی به بیماران مبتلا به درد مزمن شانه بدهد. در این پژوهش ها، تیم تحقیقاتی توانست این پلت فرم را به مفصل سرشانه موش هایی با پارگی کلاهک گرداننده آسیب دیده کامل پیوند زده و بازسازی بافت ها و بهبود عملکرد شانه را مشاهده و بررسی کند.

در نتیجه این آزمایش ها تایید شد که این پلتفرم که شامل سلول ‌های بنیادی می ‌شود، در واقعاً می ‌تواند کلاهک گرداننده مفصل سرشانه را بازسازی کند. 

 این تیم پژوهشی موفق به ثبت تصویری این فرآیند با استفاده از تصویربرداری فلورسانس مادون قرمز همراه با عوامل زیست تصویربرداری خاص بافت شدند. با این کار، محققان توانستند تغییرات آناتومیک و فرآیند های بازسازی در مدل حیوانی را در زمان واقعی به روشی غیر تهاجمی نظارت و ثبت کنند.

این پلت فرم یک ریزمحیط و اجزای مشابه بافت واقعی را ارائه می دهد. بنابراین، پس از استفاده از آن برای بیماران، انتظار می رود که مزایای درمانی بالایی داشته باشد و در نهایت عملکرد شانه را بهبود بخشد.به گزارش سیناپرس،  شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در مجله بین المللی Bioactive Materials منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز