title
کد خبر: 216178
00
آخرین وضعیت حال عمومی مصدومان حادثه قطار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۸۷ مصدوم حادثه قطار مشهد - یزد در بیمارستان طبس بستری شدند و حال عمومی اکثر آنان خوب است.

به گزارش بهداشت نیوز، سید محمد موسوی میرزایی عصر چهارشنبه  افزود: متاسفانه تاکنون ۱۷ نفر فوت شدند و ۸۷ مجروح حادثه نیز به بیمارستان طبس منتقل شده‌اند.

وی تصریح کرد: افرادی که در بیمارستان بستری شده‌اند، مشکل جدی ندارند و اغلب این افراد ترخیص خواهند شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به محض اعلام حادثه و با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و دستور وزیر بهداشت، هماهنگی‌های لازم در سطح استان و استان‌های مجاور انجام و علاوه بر آمبولانس و اتوبوس آمبولانس، بلافاصله چند دستگاه بالگرد به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، مشهد و زاهدان برای کمک به مداوای مصدومان و اعزام تیم‌های پزشکی، پرستاری و اورژانس به محل حادثه اعلام آمادگی کردند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: صبح امروز از اولین لحظات بروز حادثه برای قطار مشهد - یزد، ۱۸ تیم و یگان‌های امدادی در محل وقوع این سانحه حضور یافته و بعد از ارزیابی وضعیت، مصدومان را به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اعزام کردند.

سید محمدرضا حسینی تصریح کرد: آماده‌باش و وضعیت اضطراری در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اعلام شده و تیم‌های جراحی و ارتوپدی نیز از بیرجند به طبس اعزام شده‌اند.

وی یادآور شد: خدمات مورد نظر با پنج دستگاه بالگرد و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس به مصدومان این حادثه ارائه شد و بدون هیچ محدودیتی همه مصدومان در بیمارستان طبس پذیرش شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با حوزه‌های پزشکی قانونی، انتقال خون، بهزیستی و دیگر دستگاه های اجرایی مربوطه برای ارائه خدمات مطلوب به مصدومان این حادثه هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از مسافران این قطار، در ایستگاه‌های طول مسیر پیاده شده‌اند، مسافران قطار در لحظه وقوع این حادثه حدود ۴۰۰ نفر بوده‌اند.

حسینی با اشاره به حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در محل حادثه برای انجام پیگیری‌های مورد نظر از هم‌استانی‌ها خواست در شرایط عادی با اهدای خون خود، امکان استفاده از آن را در زمان اضطراری مانند این حادثه فراهم کنند.

حدود ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز