title
کد خبر: 215407
00
تعرفه پزشکی اعلام شده متناسب با قیمت تمام شده واقعی نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان گفت: تعرفه‌های پزشکی باید براساس قیمت تمام شده واقعی محاسبه و تعیین شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علاالدین شیخی در اجلاس ائتلاف زاگرس‌نشینان نظام پزشکی که به میزبانی لرستان و با حضور استان‌های کردستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و یزد برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با هدف ایجاد همدلی، در سازمان‌های نظام پزشکی استان‌های مذکور برای حل مشکلات مربوط به جامعه پزشکی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: تعرفه‌های پزشکی  باید براساس قیمت تمام شده واقعی محاسبه و تعیین شود که در این راستا در دوره جدید سازمان نظام پزشکی این کار صورت گرفت.

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان گفت: متاسفانه تعرفه اعلام شده توسط هیات دولت متناسب با قیمت تمام شده انجام نگرفت و این نقیصه می‌تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی شود.

شیخی بیان کرد: ترکیب نامتوازن شورای عالی بیمه ناقص است و این درحالیست که ارائه کنندگان خدمات تنها دارای یک عضو و رای هستند و متاسفانه خریداران خدمت (سازمان‌های بیمه‌گر) می‌توانند هر گونه قیمت تعرفه را به دلخواه خود تعیین کنند بدون اینکه تورم سالیانه را محاسبه کنند.

وی عنوان کرد: موضوع دیگر مالیات است که در مناطق محروم می‌تواند موجب مهاجرت پزشکان از این مناطق شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان اضافه کرد: به منظور جلوگیری از مهاجرت پزشکان ضرورت دارد مشوق‌ها برای ماندگاری پزشکان در این مناطق توسط دولت تعیین شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز