title
کد خبر: 215133
00
آموزش و ترویج فرهنگ درست استفاده از گیاهان دارویی

هر بازاری فرهنگ و آداب خود را دارد که زمینه توسعه بازار آن را فراهم و نحوه مصرف درست محصولات و خدمات را به جامعه تبیین می‌کند.  

به گزارش بهداشت نیوز، این آداب و فرهنگ‌ها در هر بازار و عرصه‌ای متفاوت از دیگری است و می تواند ترویج کننده اصطلاحات و فرهنگ درست مصرف محصولات باشد. به همین دلیل همه کسب و کارها در هر زمینه ای اگر به ترویج آداب درست مصرف محصولات و خدمات ورود کنند و جامعه هدف خود را به عنوان مصرف کننده و عضوی از چرخه تولید علم، فناوری و صنعت در نظر گیرند می توانند موفقیت بیشتری در توسعه بازار خود به دست آورند.

از جمله حوزه‌هایی که با ترویج و فرهنگ سازی به رونق بازار خود کمک کرده صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی است. این حوزه طی چند سال اخیر به دلیل افزایش تمایل مردم به استفاده از گیاهان دارویی، نیازمند ارائه فرهنگ صحیح استفاده از محصولات به مخاطبان خود است به همین دلیل با کمک نهادهای موثر در این حوزه؛ اقدام به فرهنگ‌سازی در زمینه تولید و مصرف درست این محصولات کرده است.

بنابر گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از نهادهای پیشتاز در این صنعت، در کنار دیگر نهادها به این حوزه ورود کرده است تا در کنار آموز فرهنگ صحیح تولید و مصرف محصولات به ترویج سبک زندگی سلامت در جامعه هم کمک کرده باشد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز