title
کد خبر: 214501
00
تعریق شدید را چگونه کنترل کنیم؟

عرق کردن یک فرایند خودکار است که به تعدیل دمای بدن کمک می کند. برخی از افراد به هایپرهیدروزیس مبتلا هستند. به این معنی که میزان تعریق آنها بیش از حد نیاز است و به دنبال راهکارهایی برای کاهش تعریق می گردند.

 وقتی دمای بدن بالا می رود، غدد تعریق زیر پوست، مایعی را آزاد می کنند که بیشتر آن آب است. همینطور که آب از روی پوست تبخیر می شود، دمای پوست و خون کاهش پیدا کرده و بدن خنک می شود.

راهکارهای خانگی برای کاهش تعریق

راهکارهای زیر می توانند به کاهش تعریق کمک کنند:

    پیگیری علائم. این امر به فرد کمک می کند که علائم خود را شناسایی کرده و در صورت امکان از شرایطی که منجر به تعریق شدید می شود دوری کند.
    پرهیز یا محدود کردن مصرف برخی از غذاها. افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس باید مصرف مونوسدیم گلوتامات، کافئین، غذاهای تند و الکل را محدود کرده و یا به کلی قطع کنند.
    اجتناب از مصرف دئودورانت ها. دئودورانت ها تنها بوی عرق را می پوشانند، در حالی که ضد تعریق ها می توانند باعث کاهش تعریق شوند. بهترین زمان برای استفاده از ضد تعریق، شب است. برخی از پزشکان توصیه می کنند که به مدت ۳ تا ۵ شب، از ضد تعریق های تجویزی برای زیر بغل خشک استفاده کنند. پس از ۱ یا ۲ هفته می توان میزان مصرف را کاهش داد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز