title

رئیس مرکز تحقیقات پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از هسته‌های پژوهشی ما، سلامت باروری است و تحقیقات متعدد ملی و بین‌المللی در حوزه سلامت زنان و باروری که در این مرکز مورد مطالعه قرار گرفته به طور مستقیم و غیرمستقیم به جوانی جمعیت مرتبط است، به طور مثال تبیین تمایل به باروری در تهران نیازمند تغییر نگرش فرهنگی است.

ادامه مطلب

آب هویج به تنهایی یک نوشیدنی غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. اما با افزودن زنجبیل یا زردچوبه، می‌توان آن را به یک معجون شفا‌بخش تبدیل کرد.

ادامه مطلب

برای کسانی که به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات خود هستند، از گلوتن اجتناب می‌کنند، یا به سادگی جایگزین‌های جدید و خلاقانه را آزمایش می‌کنند، چندین ماده سالم وجود دارد که می‌تواند جایگزین نان به عنوان پایه اصلی غذا شود.

ادامه مطلب

چای سبز گونه ‌ای چای است که از برگ ‌ها و جوانه‌ های «کاملیا سیننسیس» که فرایند پژمردگی و اکسیده شدن چای معمولی را طی نکرده است، به دست می ‌آید.

ادامه مطلب

در دنیای امروز، روزانه بسیاری از افراد، ساعت های بسیاری را به استفاده از رایانه سپری می کنند و به کار، تجارت، بازی، ایجاد ارتباط یا مطالعه می پردازند. اما برای حفظ سلامتی همواره باید نکاتی را رعایت کنیم تا در آینده دچار مشکلات مربوط به ستون فقرات، چشم و دیگر آسیب های مرتبط نشویم.

ادامه مطلب

مشکلات دندانپزشکی در سالمندان از خشکی دهان گرفته تا بیماری های پریودنتال، می تواند دیده شود. از آنجا که مشکلات دندانی سالمندان و سلامت دهان و دندان آنها به طور مستقیم بر سلامت بقیه بدن تأثیر می گذارد، این موضوع باید جدی گرفته شود. مراقبت از دندان ها و لثه ها در سالمندان به اندازه سلامت قلب یا گوارش در آنها اهمیت دارد.

ادامه مطلب

مویز، از دیرباز در فرهنگ غذایی ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته است. این گوهر سیاه نه تنها طعمی دلچسب دارد، بلکه خواص بی‌شماری برای سلامتی بدن به ارمغان می‌آورد. خواص مویز آنقدر گسترده است که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به عنوان یک میان‌وعده سالم در برنامه روزانه خود مصرف کنید.

ادامه مطلب

 به دلیل داشتن برگ‌های گزنده‌اش معروف است. اگر پرزهای ظریف روی برگ‌های گزنه را لمس کنید، بسیار دردناک خواهد بود. وقتی به برگ‌های گزنه دست می‌زنید، قسمت شکننده بالای پرزهایش می‌شکند و از آنجایی که این پرزها حاوی برخی مواد شیمیایی مانند اسید فرمیک و هیستامین هستند، در تماس با پوست باعث تحریک، گزگز، قرمزی و خارش می‌شوند.

ادامه مطلب

نفخ شکم می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله مشکلات تغذیه  باشد. ممکن است بیشتر افراد بعد از یک وعده غذایی بیشتر از حد معمول نفخ را تجربه کنند.

ادامه مطلب

روغن بادام تلخ، مایعی کهربایی رنگ با عطری تند و گس، از دیرباز به عنوان یک داروی گیاهی ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گرفته است. روغن بادام تلخ به دلیل داشتن ترکیبات سمی در فرمولاسیون خود، قابلیت مصرف خوراکی ندارد؛ اما با این وجود، خواص روغن بادام تلخ بر کسی پوشیده نیست.

ادامه مطلب

یک نظرسنجی جدید از ۲ هزار بزرگسال نشان داده که آماده شدن برای کار و بردن کودکان به مدرسه، صبح را به پر استرس ترین زمان روز تبدیل می کند.

ادامه مطلب

پیشنهادها و نکاتی که به گفتهٔ کارشناسان می‌تواند به کودک یک تا چهار ساله کمک کند خواب خوبی داشته باشد اینهاست:

ادامه مطلب

درگیر کردن خود با تمرینات مغز، مانند تکمیل یک جدول سودوکو، توانایی‌های شناختی که شامل تصمیم‌گیری، قضاوت و حل مسئله می‌شوند را افزایش می‌دهد، حافظه را تقویت می‌کند و به طور کلی سلامت ذهن را ارتقا می‌دهد.

ادامه مطلب

دیدن موهای سفید برای همه انسان ها اتفاق ناخوشایندی است. برخی سعی دارند این موها را بکَنند و از بین ببرند اما اینکار مشکلات زیادی برایشان به‌ وجود می آورد.

ادامه مطلب

هرچند طبیعی است که میل شدید به شستشوی دهان خود پس از مسواک زدن داشته باشید، این کار همیشه توصیه نمی‌شود!

ادامه مطلب

عواملی نظیر وضعیت اقتصادی، تغییرات آب و هوا و کمبود منابع، باعث کاهش رشد جمعیت در بسیاری از کشورها و به تبع آن افزایش جمعیت افراد مسن در سراسر دنیا شده است. این افزایش جمعیت متخصصان را بیش از گذشته متوجه وضعیت سلامت افراد مسن و شیوه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با این قشر جمعیتی کرده است.

ادامه مطلب

متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد.

ادامه مطلب

نان از دیرباز جزو اصلی غذاهای مختلف در سراسر جهان بوده است و به عنوان یک خوراکی بنیادی برای غذاهای زیادی در نظر گرفته می‌شود.

ادامه مطلب

شادابی و طراوت را با یک فنجان دمنوش آرامبخش در فصل بهار به خودتان و دیگران هدیه دهید.

ادامه مطلب

این روزها همه به دنبال روش‌هایی برای کاهش وزن سریع هستند. لاغر شدن و کاهش وزن در خانه با کمی تغییر در سبک زندگی، شدنی است! باید بدانید که روش‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد اما همه‌ آنها سالم نیستند و رژیم‌های ناگهانی در حقیقت برای سلامت بلند مدت و کوتاه مدت شما بسیار خطرناک هستند.

ادامه مطلب

اسیدهای چرب تشکیل‌دهنده ویتامین F به شکل‌های مختلفی در بدن استفاده می‌شوند. در واقع آن‌ها جزء اصلی غشاهای سلولی هستند.

ادامه مطلب
چند رسانه‌ای