title
کد خبر: 206956
00
ضرورت عدم نگهداری ظروف روغن پشت شیشه مغازه ها

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: ظرف‌های نگهداری روغن‌ها باید غیر قابل نفوذ نسبت به نور و حرارت باشند.

به گزارش بهداشت نیوز ،پریسا ترابی مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: افراد برای حفظ سلامتی خود باید به جای مصرف روغن های جامد از روغن زیتون و آفتاب گردان به مقدار کم استفاده کنند. روغن نباید در ظروف شفاف و پشت شیشه فروشگاه ها نگهداری شود.

به گفته متخصصان افراد به ویژه سالمندان در دوران کرونایی بهتر است از مواد حاوی فیبر بیشتر از گذشته استفاده کنند؛ زیرا فیبر موجود در حبوباتی حاوی سبوس، کنترل کننده سطح کلسترول خون است. مردم بهتر است مصرف گوشت قرمز را به دلیل داشتن چربی پنهان کم کنند.

او گفت: افراد به خصوص افراد مسن باید توجه جدی به مصرف امگا ۳ داشته باشند که در ماهی وجود دارد و سبب کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی می شود. مردم باید به مقدار کافی سبزی، میوه و نان سبوس دار مصرف کنند؛ زیرا این گونه مواد حاوی آنتی اکسیدان بوده و از چربی کمی برخوردار هستند. البته خوردن بیش از اندازه این مواد باعث اضافه وزن و بروز مشکلات چاقی در بین افراد و به ویژه سالمندان کم تحرک خواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز