title
کد خبر: 206841
00
بستری با تست مثبت کرونا در این شهرستان به صفر رسید

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز از کاهش آمار تست‌های مثبت و کاهش بستری‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ بیماری با تست مثبت کرونا در بیمارستان درگز بستری نیست و یکی از مهمترین دلایل این موضوع هم واکسیناسیون است.

به گزارش بهداشت نیوز، رضا حق‌پرست عنوان کرد: در حال حاضر تعداد تست‌های مثبت، میزان فوتی‌ها و میزان بستری‌های کرونایی در شهرستان درگز به‌ طور چشمگیری کاهش یافته‌ است. 

وی یادآور شد: در یک ماه و نیم گذشته تعداد بستری‌های با تست مثبت کرونا فقط ۲ نفر بودند که یک نفر پس از بهبودی ترخیص شد و بیمار دیگر که ۹۴ سال سن داشت، متاسفانه فوت کرد. در حال حاضر نیز هیچ بیماری با تست مثبت کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) درگز بستری نیست.

حق‌پرست تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت شهرستان درگز به لحاظ شیوع بیماری کرونا آبی است اما میزان رعایت پروتکل‌ها در این شهرستان نیز مثل بسیاری از نقاط کشور کاهش یافته و پروتکل‌های بهداشتی آنطور که مورد انتظار است، جدی گرفته نمی‌شود.

حق‌پرست افزود: تا کنون موردی از سویه جدید کرونا در شهرستان شناسایی نشده اما با توجه به شناسایی مواردی از این سویه در کشور و به منظور جلوگیری از اوج‌گیری مجدد بیماری لازم است علاوه بر واکسیناسیون مردم همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

پوشش دوز سوم واکسن کرونا در درگز بالاتر از شاخص کشوری است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز در ادامه از پوشش ۲۳ درصدی واکسیناسیون دوز سوم در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان پوشش دوز سوم واکسن کرونا در شهرستان درگز بالاتر از شاخص کشوری است و در این زمینه از شهرستان‌های اول استان هستیم.

وی افزود: از آغاز واکسیناسیون کرونا میزان استقبال مردم از آن خوب بوده و تاکنون ۹۶ درصد از مردم دوز اول واکسن را دریافت کرده و پوشش دوز دوم واکسن نیز حدود ۸۵ درصد گزارش شده است.

حق‌پرست علاوه بر مشارکت خوب مردم، پیگیری‌های مداوم و مستمر کادر بهداشت را از عوامل موثر در این آمار دانست و افزود: شهرستان درگز مناطق صعب‌العبور و مناطق روستایی و عشایری زیادی دارد اما همکاران ما در شبکه بهداشت به صورت حضوری به منازل مراجعه کرده و پوشش واکسیناسیون در این مناطق به خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه واکسیناسیون در مناطق روستایی و عشایری مشکلی نداریم و چهار درصد جمعیت شهرستان که هنوز نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، بیشتر مربوط به مناطق شهری است و امیدواریم این افراد نیز به منظور پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

تاکنون هیچ مدرسه‌ای در درگز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل نشده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: تیم‌های بازرسی ما در سطح شهر فعال بوده و به منظور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازرسی از اصناف، ادارات و به خصوص مدارس با جدیت انجام شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: نظارت و بازرسی از مدارس با همکاری آموزش و پرورش به طور مستمر انجام می‌شود و مدارسی که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقص داشته باشند، گزارش شده و مدارس متخلف تعطیل می‌شوند.

حق‌پرست میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس شهرستان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بنا بر بازرسی‌هایی که از مدارس انجام شده تا کنون هیچ مدرسه‌ای در شهرستان درگز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل نشده است.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز