title
کد خبر: 206724
00
 آسیب‌های چشم در ورزش‌های زمستانی

برای چشم می‌توان از قطره‌های مرطوب کننده با عنوان اشک مصنوعی استفاده کرد و هر قطره برای یک روز استفاده می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در نخستین سمینار بین المللی پزشکی ورزش‌های زمستانی با تشریح آسیب‌های چشم در ورزش‌های زمستانی عنوان کرد: این آسیب‌ها دلایل مختلفی دارد از جمله رفلکس نور و باد که باعث مشکلات چشمی می‌شود که البته در بسیاری از مواقع، شدید نخواهد بود ولی در صورت تورم چشم، باید به پزشک مراجعه شود.

لیلا غیاثیان با تاکید بر اینکه هیچ قطره چشمی بدون نظر پزشک نباید برای درد چشم استفاده شود، افزود: از کرم‌های مخصوص دور چشم می‌توان استفاده کرد ولی نباید از کرم‌های که برای ناحیه‌های دیگر پوست می‌شود استفاده کرد.

وی افزود: برای چشم می‌توان از قطره‌های مرطوب کننده با عنوان اشک مصنوعی استفاده کرد و هر قطره برای یک روز استفاده می‌شود ولی استفاده از قطره‌های دیگر باید با توصیه چشم پزشک صورت پذیرد. همچنین از کرم‌های زیر چشم مخصوص می‌توان در زیر عینک‌های اسکی استفاده کرد.

این چشم پزشک در ارتباط با کوری برف که بیشترین علت مراجعه از طرف اسکی بازان است، گفت: اگر حتی دو دقیقه در فضای کوه با دمای زیر صفر و وزش باد شدید عینک برداشته شود، مشکلات چشمی محتمل است، ولی فرد ممکن است در آن هنگام متوجه نشود، در حالی که سوختگی چشم در هنگام شب سراغ افراد می‌آید و باعث کاهش دید می‌شود.

غیاثیان با اشاره به اینکه در زمان مشکلات چشمی باید به چشم استراحت داد که بهترین روش خواب است که نوعی پانسمان چشم محسوب می‌شود، افزود: خوابیدن باعث می‌شود پلک روی قرنیه بنشیند و نوعی پانسمان چشم رخ دهد.

وی تصریح کرد: قرنیه یکی از نقاط بدن است که اگر غشای پوشاننده سلولی آن کنده شود، درد بسیاری داشته و نباید چشم در این مواقع مالیده شود بلکه باید افراد سریع بخوابند و یا چشم بسته شود تا پلک تکان نخورد.

غیاثیان افزود: باید دقت شود که هر ساله درصد UV ۴۰۰ عینک ورزشکاران بررسی شود زیرا همیشه این درصد باقی نخواهد ماند.

وی در توصیه‌ای برای عمل چشم، جهت افرادی که می‌خواهند عینک استفاده نکنند، عنوان کرد: کسانی که شماره چشم بالای داشته و احتمال خشکی چشم دارند می‌توان از لنزهای داخل چشم استفاده کرد که تا آخر عمر نیز احتیاج به تعویض نخواهند داشت.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز