title
کد خبر: 206541
00
آیا وازلین باعث منفی شدن تست کرونا می‌شود؟

طی روزهای اخیر شایعاتی در شبکه های مجازی مطرح شده که بر اساس آن اعلام می شود با مالیدن وازلین به بخش های داخلی بینی امکان فریب دادن تست های کرونا وجود دارد. در این گزارش به بررسی علمی این موضوع می پردازیم.

به گزارش بهداشت نیوز، طی روزهای گذشته بحث های زیادی در شبکه های اجتماعی در مورد درباره اینکه وازلین با  ایجاد تغییر در  PH ساختار بینی در آزمایش کرونا  تداخل ایجاد می‌کند، مطرح شده است. از نظر علمی هنوز ازمایش های دقیقی برای بررسی صحت این ادعا انجام نشده اما محققان پیش بینی می کنند با توجه به این که  آزمایش کرونا به ذرات ویروسی بسیار کمی نیاز دارد و در هر صورت، این ذرات در وازلین وارد می ‌شوند، امکان فریب آن وجود ندارد. 

گفتنی است این اولین بار نبوده و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود که مردم سعی در جعل آزمایش کرونا دارند. برای مثال  چندی پیش در انگلستان، گروهی از دانش آموزان باهوش موفق شدند راهی برای فریب تست‌ها برای نشان دادن نتیجه مثبت پیدا کنند تا بتوانند مدرسه را ترک کرده و در خانه استراحت کنند.

در این میان یکی از این دانش آموزان کشف کرد که استفاده از محلول اسیدی مانند آب میوه یا نوشیدنی کولا روی نوار آزمایش، ساختار پروتئین آنتی‌بادی‌هایی را که برای اتصال به ویروس طراحی شده‌اند، تغییر داده و آزمایش کرونا مثبت می شود.

یک نگرانی جدی که اکنون در حال ظهور است، بازاریابی تست های جعلی است. کلاهبرداران با فروش کیت هایی که شبیه کیت واقعی هستند، اما هیچ کاری انجام نمی دهند، راهی پیدا کرده اند تا از این راه پول به دست آورند. 

موضوع دیگری که باید توجه داشت این است که به طور کلی، مالیدن وازلین دربخش های داخلی بینی که برخی افراد برای جلوگیری از خشکی انجام می دهند ایده خوبی نیست. البته انجام این کار، هر چند وقت یکبار ضرری ندارد، اما مواردی از آسیب ریه پس از استفاده طولانی مدت از وازلین به این روش در مطالعات پیشین محققان ثبت شده است. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز