title
کد خبر: 206537
00
در این استان سی هزار خانواده برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند

استاندار گلستان با اشاره به عدم مراجعه 25 تا 30 هزار خانواده برای تزریق واکسن کرونا، گفت: اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در استان ضروری است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی محمد زنگانه عصر امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه همه ما باید در جدی گرفتن این بیماری و عدم سهل انگاری به بهانه کاهش آمار مرگ و میر نقش ایفا کنیم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نسبت به سویه های جدید این بیماری و خطرات شیوع آن به صورت خانه به خانه به جای مرکز به مرکز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در برگزاری مسابقات ورزشی باید اجرای پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود، افزود: رعایت نظم و فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام و همراه داشتن کارت واکسن در فرآیند اجرای این مسابقات الزامی است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تا کنون حدود 25 تا 30 هزار خانواده گلستانی که واجد شرایط بوده‌اند برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند، خاطرنشان کرد: درخواست ما از هم استانی های عزیز این است که حتما برای تزریق دزهای دوم و یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

زنگانه بر لزوم ایجاد ایمنی جامعه در برابر شیوع احتمالی اَمیکرون تاکید کرد و گفت: شرکت مخابرات استان امکان ارسال پیامک رایگان برای واجدین شرایط دریافت دز دوم و سوم را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی فراهم آورد تا بتوانیم یک اطلاع رسانی جامع و کامل در این حوزه داشته باشیم.

وی پایش کارمندان ادارات و نهادها را از طریق سامانه امید ضروری دانست و ادامه داد: حراست دستگاه های اجرایی نظارت لازم را بر اجرای واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کارکنان انجام دهند.

استاندار گلستان  بر تقدیر از فعالان حوزه رسانه به ویژه خبرنگاران عزیز را که در جریان پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا همکاری بسیار خوبی با دولت داشتند تاکید کرد و افزود: با توجه به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی های مقابله با کرونا، در زمان تقدیر از دیگر فعالان عرصه مقابله از آنها نیز تقدیر شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز