title
کد خبر: 206511
00
کرونا اومیکرون در کودکان این مشکل را ایجاد می‌کند

به نظر می‌رسد که کرونا اومیکرون ویروس کرونا کودکان زیر پنج سال را به شیوه‌ای جدید تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که کرونای اومیکرون در میان کودکان زیر پنج سال باعث بروز سرفه‌های خشک می‌شود که با نام "خروسک" شناخته می‌شود، این موضوع باعث نگرانی و اضطراب والدینی شده است که نوزادان و کودکان آن‌ها واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند. متخصصان معتقدند که ممکن است دلیل این اتفاق این باشد که گونه اومیکرون ویروس کرونا بیشتر در مجاری تنفسی تکثیر پیدا می‌کند.

به گفته پزشکان، مسیرهای هوایی کودکان و نوزادان بسیار باریک است؛ بنابراین التهاب بسیار کم نیز باعث گرفتگی آن می‌شود. زمانی که کودکی با مجاری تنفسی باریک و ملتهب نفس می‌کشد صدای خاصی ایجاد می‌شود و دچار سرفه‌های خشک می‌شود. تا کنون به نظر می‌رسد که گونه اومیکرون شدت کمتری نسبت به گونه دلتا دارد، اما با گسترش سویه جدید در سراسر دنیا شاهد افزایش تعداد کودکان بستری شده در بیمارستان‌ها هستیم.

البته محققان به والدین این اطمینان را می‌دهند که بیشتر کودکان خردسال مبتلا به بیماری کووید -۱۹ علائم خفیف بیماری را تجربه می‌کنند، اما ممکن است برخی کودکان دچار عوارض جدی شده و نیاز به بستری در بیمارستان ایجاد شود. دریافت واکسن کرونا یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است، اما انتظار نمی‌رود که این واکسن‌ها به زودی برای کودکان کم سن در دسترس قرار بگیرد.

منبع: ایمنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز