title
کد خبر: 206247
00
در مدت سرماخوردگی اصلا نوشابه گازدار نخورید!

در زمان سرماخوردگی بسیاری از خوراکی ها و نوشیدنی ها برای شما ممنوع است. یکی از آنها نوشابه های گازدار هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، افرادی که علاقه زیادی به مصرف نوشابه‌های گازدار و شیرین دارند، در صورت ابتلا به هر کدام از بیماری‌ها (خصوصا مشکلات مربوط به گوارش و معده) نباید از این نوشیدنی‌ها استفاده کنند. همه نوشابه‌های گازدار مانند قهوه، آب بدن را کاهش می‌دهند.

نوشابه‌های گازدار سرشار از قند هستند که مانع از فعالیت صحیح سیستم ایمنی می‌شوند و فعالیت دستگاه گوارش را هم مختل می‌کنند.

افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند فقط از آب آشامیدنی استفاد کنند، مصرف نوشیدنی‌هایی را توصیه می‌شود که حاوی قند کم و الکترولیت‌های آبرسان باشند. بعضی از نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های طبیعی مانند آب نارگیل، گزینه‌های مناسبی هستند. علاوه بر نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های رژیمی هم باید در طول دوره بیماری کنار گذاشته شوند.

بسیاری از شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارای مولکول‌های بزرگی هستند که تجزیه و هضم آن‌ها براساس روال عادی امکان‌پذیر نیست. همین ویژگی است که افراد را بعد از مصرف نوشابه‌های رژیمی با نفخ، دل‌درد و اسهال مواجه می‌کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز