title
کد خبر: 205242
00
آیا ارسال پیامک تبلیغاتی نیاز به مجوز دارد؟

در روزگاری زندگی می‌کنیم که تقریباً تمام اطرافیانمان دارای تلفن همراه شخصی هستند، در اماکن عمومی بسیاری از افراد را می‌بینیم که حواسشان درگیر تلفن همراهشان گرم است و از طرف دیگر نه‌تنها برقراری ارتباط بلکه بسیاری دیگر از نیازهای ما، از طریق موبایل‌های هوشمند رفع و رجوع می‌شود.

در روزگاری زندگی می‌کنیم که تقریباً تمام اطرافیانمان دارای تلفن همراه شخصی هستند، در اماکن عمومی بسیاری از افراد را می‌بینیم که حواسشان درگیر تلفن همراهشان گرم است و از طرف دیگر نه‌تنها برقراری ارتباط بلکه بسیاری دیگر از نیازهای ما، از طریق موبایل‌های هوشمند رفع و رجوع می‌شود. در چنین روزگاری اگر نتوانیم از امکاناتی که تلفن همراه در اختیارمان گذاشته است نهایت استفاده را ببریم از قافله عقب مانده‌ایم! خصوصاً اگر کسب‌وکاری داشته باشیم، اهمیت هم‌گام ماندن با تکنولوژی حیاتی‌تر می‌شود.

موبایل و به‌طور کلی وسایل هوشمند ابزارهای بسیاری را برای بیشتر دیده شدن و جذب مخاطب در اختیار ما قرار داده‌اند. تبلیغات، یکی از دیگر قابلیت‌هایی است که در روزگار جدید، مفهوم و معنای تازه‌ای پیدا کرده است. روش‌های هوشمندانه و جدیدی برای رساندن صدایمان به مخاطبان به وجود آمده است که یکی از ابتدایی‌ترین آن‌ها، تبلیغات از طریق پیامک است. اما این تبلیغات به چه صورتی اتفاق می‌افتد و چه قوانینی دارد؟ در ادامه به این سوالات می‌پردازیم.

پیامک تبلیغاتی چیست؟

"محمد عزیز! همین حالا از ملی ‌پیامک خرید کن و 40% تخفیف بگیر!" حتماً و قطعاً یک‌بار هم که شده با چنین پیامک‌هایی روبرو شده‌اید. شاید وسوسه شده باشید و روی لینک داخل پیامک کلیک کرده باشید. حتی شاید به خرید ترغیب شده و ثبت سفارش انجام داده باشید. در اینصورت می‌توان گفت پیامکی که دریافت کرده‌اید به هدف خود رسیده است و موفق بوده است. به این سبک از پیامک‌ها که به تعداد زیادی از افراد ارسال می‌شود، هدف آن جذب یا حفظ مخاطب و مشتری است و از طرف یک موسسه، سازمان یا شرکت ارسال شده است، پیامک تبلیغاتی می‌گویند.

استفاده از پیامک تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

 

گفته می‌شود اغلب مخاطبان، پیامک‌های خود را باز می‌کنند. برای دریافت پیامک نیازی نیست افراد به اینترنت یا حتی به گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشند. بر همین اساس، تعداد مخاطبان پیامک تبلیغاتی حتی از سایر روش‌های تبلیغات مجازی بیشتر است. علاوه‌بر این‌ها، هزینه این سبک از تبلیغات به نسبت تبلیغات تلویزیونی یا نصب بیلبورد، چاپ و پخش تراکت و... بسیار کمتر است.

با استفاده از پنل پیامکی می‌توانید مخاطبان خود را با وسواس بیشتری انتخاب کنید. برخی از پنل‌ها به شما این امکان را می‌دهند که منطقه، شهر، کد پستی، جنسیت و حتی شغل مخاطب را نیز انتخاب کنید. تصور کنید تمام این امکانات با سرعتی به مراتب بیشتر از روش‌های دیگر به دست می‌آید. شاید به همین دلایل است که با وجود روش‌های تبلیغاتی جدیدتر، هنوز هم ارسال اس ام اس تبلیغاتی، محبوب و پرطرفدار است.

چگونه می‌توان پیامک تبلیغاتی ارسال کرد؟

برای ارسال پیامک تبلیغاتی به یک سامانه پیامکی معتبر نیاز دارید که این کار را برای شما انجام بدهد. لیست مخاطبان را می‌توانید خودتان در اختیار سامانه قرار بدهید یا با استفاده از پنل ارسال پیامک شرکتی یا تجاری، به مخاطبان بیشتر و متناسب‌تر دسترسی داشته باشید. تعرفه پرداختی برای سامانه‌های مختلف، متفاوت است و البته هزینه آن به تعداد پیامک مورد نظر شما و سایر امکانات انتخابیتان بستگی دارد.

یکی از روش‌های ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی، خرید پنل پیامکی از سامانه‌های مربوطه است. پنل پیامکی یک نرم‌افزار است که به شما امکان شخصی‌سازی نمودن مخاطبان و انتخاب هوشمندانه آن‌ها را می‌دهد. برخی از پنل‌های ارسال پیامک، امکانات بیشتری نیز دارند. مثلا بانک طبقه‌بندی شده شماره تلفن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند یا امکان برگزاری مسابقه و آزمون و قرعه‌کشی را ایجاد می‌کنند. با تمام این‌ها، ارسال پیامک انبوه به همین سادگی نیز و پیش از آن لازم است مراحلی را طی کنید.

 

 

 

 

 

آیا ارسال پیامک تبلیغاتی نیاز به مجوز دارد؟

برای تهیه پنل تبلیغاتی لازم است مدارکی را در اختیار سامانه موردنظر قرار بدهید تا اجازه تهیه و استفاده از پنل ارسال اس ام اس تبلیغاتی را به شما بدهد. این مدارک ممکن است از سامانه‌ای به سامانه دیگر متغیر باشد. برای مثال ملی‌پیامک از افراد حقیقی، کارت ملی یا هر کارت شناسایی معتبر دیگری که متعلق به فرد درخواست کننده باشد و همچنین احراز هویت آنلاین می‌خواهد و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی نیز باید معرفی‌نامه نماینده و مدرک مربوط به سازمان مورد نظر را در اختیار سامانه قرار بدهند.

چه قوانینی برای استفاده از پنل پیامکی وجود دارد؟

علاوه‌بر مدارکی که گفته شد قوانینی نیز برای استفاده از پنل پیامکی توسط سامانه وضع می‌شود. برخی از این قوانین مربوط به قرارداد و حقوق دو طرف است و بعضی دیگر به تعهداتی می‌پردازد که شخص می‌پذیرد هنگام استفاده از پنل پیامکی به آن‌ها متعهد باشد. برای مثال به اشخاص زیر سن قانونی پنل پیامک تبلیغاتی فروخته نمی‌شود، اعلام مسابقه و قرعه‌کشی نیاز به مجوز دارد و تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی تنها با تاییده وزارت بهداشت امکان‌پذیر است.

در مقابل برخی سامانه‌ها مانند ملی‌پیامک متعهد می‌شوند هزینه پیامک‌هایی که به مقصد نرسیده است را عودت بدهند، ریز جزییات پیامک‌ها را به‌طور کامل و مفصل گزارش کنند و در هر مرحله‌ای به مخاطب و مشتری، به صورت رایگان مشاوره بدهند.

از کجا پنل پیامک تبلیغاتی تهیه کنم که دچار مشکل نشوم؟

 

هیچ اعتباری به سادگی به دست نمی‌آید. برای حفظ اعتبارتان و افزودن به آن، بهتر است همیشه با موسسه‌های معتبر و شناخته‌شده کار کنید. ملی‌پیامک یکی از سامانه‌های مطرح در ارسال پیامک تبلیغاتی است. در کارنامه این موسسه، همکاری با برندهای سرشناس بسیاری به چشم می‌خورد. با این حال هزینه‌هایی که برای سرویس‌های خدماتی خود در نظر گرفته است منصفانه و به‌صرفه است. در تمام مراحل استفاده از پنل‌های پیامکی، مشاوران حرفه‌ای و باتجربه ملی‌پیامک کنار شما هستند و راهنماییتان می‌کنند. به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید و با تماس با شماره 02163404 برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با م


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز