title
کد خبر: 205139
00
سویه ای که زنگ خطر را در کشور دوباره به صدا درآورد

متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با شناسایی سویه جدید ویروس کرونا یعنی امیکرون در کشور، زنگ خطر دوباره به صدا در آمد.

به گزارش بهداشت نیوز، جعفر قبادی اظهار کرد: هر چند این سویه به نظر کم خطرتر از سویه دلتا گزارش شده ولی قدرت انتقال و بیماری‌زایی آن بالا گزارش شده است.
وی با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران مبتلا مجدد شاهد افزایش بارکاری و مراجعات و موارد بستری خواهیم بود، تشریح کرد: در این حالت سیستم درمانی کشور روزهای سختی را مجددا پشت سر خواهد گذاشت.
متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: علایم این سویه تفاوت چندانی با سویه‌های قبلی ندارد و به طور قطع نمی‌توان از روی علایم آن‌ها را از هم افتراق داد.
قبادی ادامه داد: آنچه بیشتر در این چند روز شاهد بوده ایم علایم شبیه سرماخوردگی به همراه علایم گوارشی نظیر اسهال و درد شکم و استفراغ هم همراهی با این سویه داشته‌اند.
متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تشریح کرد: رعایت شرایط قرنطینه، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات به‌مانند سویه‌های قبل موثرترین روش پیشگیری از این نوع ویروس کرونا است.
قبادی اظهار کرد: تزریق واکسن که خوشبختانه به وفور در دسترس است و اکثریت جامعه نوبت اول و دوم آن را دریافت کرده‌اند کمک شایانی به کاهش مرگ و میر خواهد کرد و تزریق دوز بوستر(دوز سوم) برای تمامی افراد واجد شرایط که توسط سیستم بهداشتی کشور اعلام شده، کمک شایانی به عبور از این بحران پیش‌رو خواهد کرد.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز