title
کد خبر: 204889
10
فوت و فن درست کردن مربای به

در این مقاله قصد داریم شما را با فوت و فن درست کردن مربای به آشنا کنیم بهتر است جهت اطلاع بیشتر در این باره همراه ما باشید.

در این مقاله قصد داریم شما را با فوت و فن درست کردن مربای به آشنا کنیم بهتر است جهت اطلاع بیشتر در این باره همراه ما باشید. افرادی که تمایل به میل کردن صبحانه ندارند بدون شک با دیدن رنگ و لعاب مربا شیفته ی صبحانه خوردن می شوند. یکی از خوراکی هایی که می تواند صبح ها در وعده صبحانه تحولی در افراد ایجاد کند مربا است. شاید شما با خود فکر کنید که تاریخچه ی مربا به هزاران سال پیش برمی گردد اما این طور نیست و تاریخچه ی مربا خیلی قدیمی و کهنه نیست چرا که هسته ی اصلی مربا شکر است و شکر هم قدمت آنچنانی ندارد. یکی از راه های ماندگاری برای میوه هایی که در همه ی فصول سال وجود ندارند تهیه مربا با آن میوه مورد نظر است. خیلی از افراد نیز دوست دارند برای ایجاد تنوع در سفره صبحانه مربا تهیه کنند و سفره خود را رنگی تر جلوه بدهند. کشورهای پیشتاز دنیا که در تهیه مربا معروف هستند عبارتند از: خاورمیانه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و . . .

 

 

به یکی از میوه های پاییزی با مزه گس است که دارای خواص زیادی برای بدن انسان است. کاربرد این میوه بیشتر برای تهیه مربا و دمنوش است. اکثر افراد دوست دارند مربای این نوع میوه را در منزل با رعایت نکات بهداشتی انجام بدهند. همانطور که می دانید ما این نوع مربا را به دو رنگ قرمز و زرد دیده ایم و برای ما سوال بوده که آیا خوشرنگی این نوع مربا بستگی به تغییر دادن طرز تهیه آن دارد یا نه. در ادامه این مقاله نکات خوشرنگ شدن مربای به را بررسی می کنیم پس همراه ما باشید تا با آموزش مهمترین نکات، در تهیه ی یک مربای خوشرنگ و خوشمزه موفق شوید.

 

نکاتی برای خوشرنگ و خوشمزه شدن مربای به

برخی افراد مربای به را به رنگ زرد دوست دارند و برخی دیگر شیفته ی مربای قرمز و زرشکی رنگ هستند و همانطور که می دانید مربای رنگ زرشکی توجه علاقه مندان را بیشتر به خود جلب کرده است. اکثر افراد دنبال فوت و فن تهیه یک مربای زرشکی و قرمز هستند پس اگر از نکات خوشرنگ شدن مربا اطلاعی ندارید ما را دنبال کنید. پس برای خوشرنگ و خوشمزه شدن مربای به، بهتر است نکات زیر را هنگام تولید آن زیر نظر داشته باشید:

 

مهمترین نکته ای که باعث قرمز شدن رنگ مربا می شود این است که هنگام طبخ مربا حتما باید درب ظرف را ببندید و شعله گاز را کم کنید تا حدود چهار تا پنج ساعت مربا با حرارت کم و درب بسته پخته شود این عمل باعث می شود تا مربا شکل شیشه ای به خود بگیرد و همچنین رنگی تیره و تقریبا زرشکی پیدا کند. دومین نکته این است که قابلمه های رویی باعث می شود رنگ مربا تیره و بد رنگ شود بنابراین باید یک قابلمه مسی برای پخت مربا انتخاب کنید تا مربا خوشرنگ تر شود. همیشه برای تهیه مربا باید از میوه های بدون زدگی و لکه استفاده کنید چرا که میوه های سالم کیفیت مربا را بالا می برد و همچنین باعث خوشرنگ تر شدن مربا می شود. دقت کافی داشته باشید که حتما به را کاملا پوست کنده و بخش های استخوانی وسط و هسته ها را کاملا جدا کنید. برای اینکه مربای به شکرک نزند می توانید در پنج دقیقه آخر طبخ مربا دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید این عمل هم باعث مزه دار شدن مربا می شود و هم در مدت زمان طولانی تری قابل نگهداری است.

 

بعد از طبخ کامل مربا یعنی طوری که کاملا شیشه ای و قرمز شد می توانید قابلمه را از روی حرارت بردارید و به مدت بیست و چهار ساعت بگذارید تا خوب خنک شود سپس آن را شیشه بندی کنید. دقت کنید که شیشه هایی که برای پر کردن مربا آماده کرده اید کاملا تمیز و خشک باشد. شیشه های مربا را می توانید پنج دقیقه در قابلمه حاوی آب داغ روی حرارت بگذارید تا حالت کنسروی پیدا کند. کنسروی کردن شیشه های مربا از کپک زدن آن جلوگیری می کند. شیشه های مربا را در یخچال یا در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگه داری کنید.

طرز تهیه مربای به

حالا بعد از اینکه نکات کلیدی برای تهیه مربای به را آموزش دادیم جهت آشنایی بهتر می خواهیم به طرز تهیه آن هم یک اشاره کنیم.

نخست باید به ها را بشویید و بعد از پوست کندن، قسمت های سفت و هسته های آن را جدا کنید و به شکل دلخواه خرد کنید. سپس به خرد کرده را در قابلمه مسی ریخته و دو لیتر آب به آن اضافه کرده و روی حرارت بگذارید بعد از جوشیدن شکر را اضافه کنید و درب آن را ببندید تا به مدت پنج ساعت با شعله ملایم پخت شود .اگر دوست دارید که ادامه این طرز تهیه را مطالعه کنید به سایتupcook.ir طرز تهیه طرز تهیه مربای به خانگی مراجعه کنید.

نکات مهم پایانی

دقت داشته باشید که میزان شربت درون قابلمه مربا باید زیادتر از تکه های خرد شده به باشد این کار باعث می شود به له نشود. سعی کنید هنگام کشیدن مربا از قاشق چوبی و تمیز استفاده کنید و همچنین حتما موقع ریختن مربا سعی کنید تکه های به را بیشتر بریزید چون معمولا شربت خورده نمی شود و بهتر است شربت آن در شیشه باشد تا تکه های مربا در شربت سالم بمانند. اگر مربای به شکرک زد می توانید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به مدت ده دقیقه بجوشد سپس دو قاشق آبلیمو به آن بیفزایید و بعد از پنج دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز