title

تیروئید، یک غده پروانه‌ای‌شکل کوچک در گردن است که در تنظیم متابولیسم، تولید انرژی و سلامت کلی بدن نقش مهمی دارد.

ادامه مطلب

خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) با هر فنجان قهوه کافئین دار که در روز می نوشید، ۶ درصد افزایش می یابد. با این اوصاف، شواهد از سراسر جهان نیز نشان می‌دهد که خواص مختلف قهوه می‌تواند درد، التهاب و حتی خطر ابتلا به نقرس را کاهش دهد.

ادامه مطلب

«این همه خورش رو کجای دلم جا بدم؟! یکم یواشتر!» خورش ریواس از قدیم در دستورهای آشپزی ما جا داشته است اما هنوز به آن جایگاه واقعی خودش نرسیده است!

ادامه مطلب

بلوط به دلیل داشتن تانن، اسید الاژیک و سایر مواد مغذی، فواید زیادی برای کلیه‌ها دارد.

ادامه مطلب

کمتر از 20درصد ایرانی‌ها نیازمند مصرف مکمل‌ها هستند اما 50درصد مردم مکمل می‌خورند و با عوارض مصرف خودسرانه دست و پنجه نرم می‌کنند.

ادامه مطلب

آیا پیاده‌روی و تحرک جسمی پس از غذا خوردن برای سلامت شما سودمند است؟ برخی از افراد ادعا می‌کنند که پیاده‌روی پس از غذا خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و برخی دیگر به اثر ضد نفخ این کار و کمک آن به هضم غذا یا تأثیر آن بر کنترل وزن اشاره می‌کنند.

ادامه مطلب

مصرف مواد غذایی خاص مانند امگا ۳، سبزیجات برگدار، و شکلات می‌تواند به بهبود حافظه و عملکرد مغزی کمک کند.

ادامه مطلب

در فصل بهار، آلرژی به گرده گیاهان شایع است که طی سال‌های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده ‌است. علت شیوع آلرژی نیز ناشی از آلودگی هوا و گرمای جو است که در نتیجه افزایش دی‌اکسیدکربن در هوا، فتوسنتز نیز بیشتر می‌شود و تولید گرده گیاهان نیز افزایش پیدا می­کند.

ادامه مطلب

سیستم ایمنی بدن، وقتی صحبت از پاتوژن‌ها و مواد مضر به میان می‌آید، کاملا در حال مبارزه است و هر لحظه، تمام تلاش خود را می‌کند تا تعادل را به‌عنوان سیستم تنظیم‌کننده حفظ کند همچنین هر زمانی که آسیب‌های احتمالی را تشخیص دهد به درستی کار می‌کند.

ادامه مطلب

 این تحقیق گسترده افزایش جزئی در خطر مرگ زودرس مرتبط با مصرف غذاهای فوق فرآوری‌شده را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب

اگر بیماری کم کاری تیروئید به تازگی تشخیص داده شده است، می توان با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و انتخاب سبک زندگی سالم، این بیماری را کنترل و بروز عوارض احتمالی آن را به کمترین حد ممکن رسانید.

ادامه مطلب

سرطان‌های لیست بلند بالایی دارند که برخی از آنها تهدیدهای جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، در ادامه به بررسی پنج سرطان کشنده در بین مردان و زنان کشور و راه‌های پیشگیری، درمان و علامت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب

عضو هیات علمی گروه آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با شروع فصل بهار عده ای از افراد با بیماری های آلرژی فصلی، مواجه میشوند که نشانه های آن به صورت مشکلات تنفسی فوقانی، همراه با آبریزش بینی و چشم، عطسه بروز کرده و در صورت تداوم، خارش گوش و چشم نیز اتفاق می افتد.

ادامه مطلب

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین میزان ابتلا به بیماری آسم مربوط به آسم آلژیک است که عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی در بروز آن نقش بسزایی دارند.

ادامه مطلب

دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماری اُورِیُون یک بیماری ویروسی است و به طور معمول کودکان بالای دو سال به آن مبتلا می شوند اظهار کرد: تظاهر اصلی و عمده این بیماری التهاب غده بناگوشی است اما ممکن است این عفونت به غده‌های دیگر، مانند لوزالمعده، مغز، بیضه وتخمدان هم گسترش یابد.

ادامه مطلب

اضطراب یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که رعایت برخی از توصیه‌های ساده طب سنتی و پرهیز از برخی رفتارها می‌تواند به درمان این اختلال کمک شایانی کند.

ادامه مطلب

یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که به‌معنای کاهش دفعات اجابت مزاج در طول روز است. از منظر طب سنتی ایرانی رعایت برخی نکات ساده و مصرف بعضی مواد غذایی می‌تواند به درمان یبوست کمک کند.

ادامه مطلب

فشار خون یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن است که عوارض جسمانی زیادی به مبتلایان تحمیل می‌کند اما افراد مبتلا به این بیماری با به‌کارگیری برخی راهکارهای ساده می‌توانند فشار خون خود را کاهش دهند.

ادامه مطلب

کسانی که می‌خواهند از ابتلا به بیماری‌های مختلف پیشگیری کنند و به‌تبع آن، عمری طولانی داشته باشند، رعایت و به‌کارگیری این ۶ توصیه طب سنتی می‌تواند بسیار مفید باشد.

ادامه مطلب

ترکیبات "منضج و مسهل" است و این‌که؛ چگونه و با ترکیب چه گیاهانی می‌توان این دو را برای پاک‌سازی تهیه کنیم؟ در این مطلب به پاسخ این پرسش پرداخته‌ایم.

ادامه مطلب

به‌راحتی می‌توانید به‌جای استفاده از خمیردندان‌های شیمیایی با ترکیباتی ساده، یک ترکیب مفید گیاهی بسازید و به‌جای خمیردندان‌های مرسوم استفاده کنید که ۶ خاصیت شگفت‌انگیز برای دندان‌های شما به‌همراه دارد.

ادامه مطلب
چند رسانه‌ای