title
کد خبر: 204027
00
دلیل افزایش مرگ ومیر کرونا تحریک این سیستم بدن است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از دلایل افزایش مرگ و میر در کرونا ویروس به خاطر تحریک سیستم عصبی و اضطرابی است که به دنبال کرونا بر افراد وارد می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر یحیی ابراهیمی اظهار کرد: برای بیماری‌های قلبی و  عروقی یک سری فاکتورهای خطر داریم.

وی ادامه داد: این فاکتورهای خطری که زمینه ایجاد بیماری‌های قلبی و  عروقی بوده شامل افراد سیگاری، افراد داری چربی خون بالا، دیابتی‌ها ،  افرادبی‌تحرک و چاق و کسانی که زمینه ژنتیکی دارند و یا دچار  استرس، اضطراب و افسردگی هستند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که استرس و اضطراب دارند خودبخود سبب تحریک عصب سمپاتیک می‌شود و این تحریک باعث فشار به قلب و افزایش ضربان می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه استرس سبب ایست قلبی می‌شود، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش مرگ و میر در کرونا ویروس به خاطر تحریک سیستم عصبی و اضطرابی است که به دنبال کرونا بر افراد وارد می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: استرس و اضطراب به صورت روحی و روانی و درقالب افسردگی است.

وی اضافه کرد: افرادی که از بیماریقلبی و عروقی رنج می‌برند باید تحت نظر باشند که به کرونا ویروس مبتلا نشوند.

ابراهیمی عنوان کرد: یکی از عوارض کرونا، ابتلای افراد به  بیماری قلبی و عروقی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: کرونا سبب ایجاد لخته در خون شده و ممکن است که فرد دچار سکته قلبی و یا مغزی شود.

وی بیان کرد: وجود لخته در خون به دنبال ابتلا به کرونا ویروس می‌تواند به سایر ارگان‌های بدن آسیب برساند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز