title
کد خبر: 202879
00
سلامت قلبتان را فقط با 30دقیقه پیاده روی تضمین کنید

مسئول تغذیه برنامه تحول سلامت و تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: روزانه نیم ساعت پیاده روی برای ارتقای سلامت قلب لازم است.

به گزارش بهداشت نیوز، پریسا ترابی مسئول تغذیه برنامه تحول سلامت و تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به لزوم اهمیت رسیدگی به سلامت قلب افراد اظهار کرد: در حال حاضر بیماری سکته های قلبی یکی از علت های اصلی مرگ و میر در کشورمان محسوب می شود و این موضوع اهمیت ارتقای سلامت قلب و عروق افراد را نشان می دهد.

او ادامه داد: برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید در طول روز از پنج گروه اصلی مواد غذایی مانند نان و غلات، میوه و سبزی، شیر و لبنیات و گوشت و حبوبات همچنین مغز دانه ها و تخم مرغ استفاده کرد. افراد در چنین شرایط زندگی ماشینی و صنعتی باید تا حد امکان از روغن و چربی کم تر استفاده کنند. برخی از چربی ها مانند روغن های نباتی جامد و چربی های حیوانی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

مسئول تغذیه برنامه تحول سلامت و تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: برای داشتن قلبی سالم باید از بروز چاقی و اضافه وزن پرهیز کرد. دریافت کالری بیش از نیاز بدن موجب چاقی خواهد شد و به همین دلیل باید از خوردن بیش از حد پرهیز کرد.

ترابی تاکید کرد: یکی از راه های داشتن قلبی سالم انجام فعالیت های بدنی و تحرک بازم در طول روز است و افراد ورزش منظم را بر اساس شرایط سنی شان را انجام دهند. مطالعات نشان می دهد که روزانه حداقل باید نیم ساعت پیاده روی کنند تا وضعیت جسمانی خوبی داشته باشند.

مسئول تغذیه برنامه تحول سلامت و تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: افراد برای داشتن سلامت جسمانی باید از مواد حاوی فیبر بیشتر استفاده کنند. فیبر در میوه و سبزی و داده کامل غلات است و مصرف این مواد غذایی خطر بروز مشکلات و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز