title
کد خبر: 202544
00
 خشکی چشم را با این روش ساده برطرف کنید

اگر به دنبال راهی برای تسکین سریع خارش و سوزش هستید، یک کمپرس گرم برای خشکی چشم می‌تواند کمک‌کننده باشد. چشم را آرام می‌کند، اسپاسم عضلانی را کاهش می‌دهد و تولید میبوم را افزایش می‌دهد، روغنی که با آب ترکیب می‌شود و اشک می‌سازد. باعث می‌شود که کمپرس گرم یک درمان سریع، آسان و موثر ( هرچند موقت ) برای خشکی چشم باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، کمپرس گرم برای خشکی چشم یک حوله مرطوب است که روی چشم قرار می‌گیرد. حوله به مدت پنج تا 10 دقیقه حرارت را دفع می‌کند. اگرچه می‌توانید از کمپرس گرم خشک مانند پد گرم‌کننده نیز استفاده کنید، اما رطوبت اضافه شده از یک حوله مرطوب می‌تواند به ویژه برای خشکی چشم تسکین دهد.

چگونه کمپرس گرم به خشکی چشم کمک می‌کند؟

کمپرس گرم به چهار روش مختلف تسکین می‌دهد. همه اینها اثرات تقریباً فوری دارند، بنابراین استفاده از کمپرس گرم برای خشکی چشم یک گزینه درمانی خوب برای زمانی است که به تسکین فوری نیاز دارید. در عرض 5 تا 10 دقیقه پس از استفاده از کمپرس گرم، احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

• چشم را آبرسانی می‌کند: وقتی از پارچه مرطوب استفاده می‌کنید، چشمان شما از بخار و آب داخل پارچه آبرسانی می‌شود. اشک‌ها بیشتر آب هستند، بنابراین این هیدراتاسیون اضافی می‌تواند به تقویت عملکرد اشک و تسکین چشم‌ها کمک کند.

• از مسدود شدن روغن‌های طبیعی جلوگیری می‌کند: یکی از دلایل خشکی چشم اشک‌هایی است که در روان‌سازی چشم موثر نیستند. می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که اشک میبوم کافی نداشته باشد (ترکیب غنی از چربی که توسط غدد تولید‌کننده روغن در پلک تولید می‌شود. استفاده از کمپرس گرم به باز شدن این غدد کمک می‌کند و اشک‌های سالم‌تر و موثرتری را ایجاد می‌کند).

• اسپاسم عضلانی را تسکین می‌دهد: وقتی خشکی چشم شدید باشد، می‌تواند منجر به انقباض چشم شود.

• درد را تسکین می‌دهد: برای بسیاری از افراد، کمپرس گرم تسکین‌دهنده است. همچنین با تحریک جریان خون و شل کردن عضلات به تسکین درد کمک می‌کند. در مورد خشکی چشم مهم است، زیرا مالیدن چشم‌ها می‌تواند علائم را بدتر کند.

کمپرس‌های مناسب برای چشم

چند نکته ایمنی وجود دارد که هنگام ساخت کمپرس چشم باید در نظر بگیرید: 

• یک کمپرس گرم ایجاد کنید، نه کمپرسی که هنگام لمس خیلی گرم باشد.

• فقط از آب، بدون مواد شیمیایی و صابون استفاده کنید. اگر از قطره‌های چشمی برای درمان خشکی چشم استفاده می‌کنید، با پزشک خود در مورد استفاده از آن قبل یا بعد از استفاده از کمپرس صحبت کنید.

• هر بار از یک حوله، آب و کاسه تمیز استفاده کنید.

• کمپرس را فقط به مدت پنج تا 10 دقیقه بگذارید. زمان بیش از حد می‌تواند باعث تحریک بیشتر شود.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز