title
کد خبر: 202457
00
هشدار ، هنوز کرونا تمام نشده

متخصص بیماری های عفونی درخصوص کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بسیاری از مناطق کشور، اظهار داشت: این موضوع می تواند عوارض جدی برای مردم به وجود آورد و زمینه موج ششم را فراهم کند.

به گزارش بهداشت نیوز، پیام طبرسی افزود: بیماری کرونا به این تمام نخواهد شد و به همین دلیل مردم باید پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، دوری از هرگونه تجمعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست ها را همچنان رعایت کنند.

متخصص بیماری های عفونی درخصوص کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بسیاری از مناطق کشور، اظهار داشت: این موضوع می تواند عوارض جدی برای مردم به وجود آورد و زمینه موج ششم را فراهم کند.

واکسن بار بیماری کرونا را تا حد زیادی کم کرده است
وی با بیان اینکه واکسن بار بیماری کرونا را تا حد زیادی کم کرده است، به مردم توصیه کرد نسبت به تزریق واکسن کرونا در اسرع وقت اقدام کنند.

طبرسی افزود: بررسی های محققان داخلی و خارجی نشان داده است که واکسن کرونا در کاهش ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ و میر آن به شدت تاثیر داشته است.

وی تاکید کرد: عوارض اندک تزریق واکسن کرونا در مقابل آسیب های بسیار شدید بیماری، قابل چشم پوشی است و این موضوعات نباید سبب ترس مردم شود.

عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: تاکنون عوارضی که از تزریق واکسن های کرونا گزارش شده عمدتا از نوع خفیف بوده است. عارضه های اندک واکسن کرونا در مقابل مزیت های آن، قابل چشم پوشی است.

طبرسی درباره آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در کشور گفت: سیستم ایمنی به مرور در افرادی مانند سالمندان، گروه های پرخطر، کاهش پیدا می کند و با تزریق دز یادآوری می توان واکنش سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.

وی ادامه داد: هرچند زمان دقیق تزریق دز یادآور واکسن کرونا بستگی به نوع بیماری افراد دارد، اما در برخی افراد که دارای ضعف ایمنی هستند، زودتر نیاز به تزریق است. در سالمندان بهتر است بین ۶ تا ۸ ماه پس از تزریق دز دوم، این کار انجام شود.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز