title
کد خبر: 201851
00
آنچه باید از رادیولوژی اینترونشنال بدانید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به پیشرفت های رشته رادیولوژی در سال های اخیر، گفت: رادیولوژیست ها با کمک روش های جدید تصویربرداری در بسیاری موارد از انجام اعمال جراحی پر خطر، سنگین و غیر ضروری پیشگیری می کنند.    

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهیارغفوری؛ متخصص رادیولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: رشته رادیولوژی در سال های اخیر در کنار پیشرفت های سریع و شگرف در تکنولوژی، پیشرفت های قابل توجهی داشته و امروزه می توان با استفاده از دستگاههای تصویربرداری پیشرفته مانند سونوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی از نواحی مختلف بدن و پاتولوژی آنها با دقت بالا تصویربرداری کرد.
وی یادآور شد: متخصصین رادیولوژی با استفاده از آخرین اطلاعات و دانش روز در زمینه تصویربرداری پزشکی و همچنین مهارت بالای تخصصی این تصاویر را به دقت تفسیر کرده و کمک ارزشمندی به متخصصین رشته های بالینی، در زمینه، تشخیص بیماریها و بررسی روند درمان محسوب می شوند.
مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه رشته رادیولوژی در ابتدا عمدتا محدود به تشخیص بیماری های گوناگون با روش های مختلف تصویربرداری بود، افزود: رادیولوژیست ها با کمک روش های تصویربرداری و معرفی رادیولوژی اینترونشنال به طور فعال وارد حیطه درمان بیماران شده اند و با استفاده از تکنیک های مختلف؛ از جمله انجام آنژیوپلاستی، آمبولیزیشن و تزریق داروهای شیمی درمانی از طریق آنژیوگرافی در بسیاری موارد از انجام اعمال جراحی پر خطر و سنگین و غیر ضروری جلوگیری  می کنند.
دکتر غفوری در پایان گفت: در کشور ما ایران نیز متخصصین رادیولوژی با برخورداری از علم روز دنیا و استفاده از تجارب جهانی و با به کارگیری فناوری های جدید تصویربرداری در کنار همکاران و متخصصین رشته های گوناگون در زمینه تشخیص و درمان بیماری ها فعالیت می کنند.
گفتنی است، هفدهم آبان ماه امسال مصادف با روز جهانی رادیولوژی است. معمولا در این روز در اکثر کشورهای جهان برنامه هایی برای معرفی رشته رادیولوژی به جامعه و همینطور بزرگداشت افراد پیشکسوت و موثر در این رشته برگزار می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز