title
کد خبر: 200937
00
تجویز قرص طبیعت برای رشد بهتر کودکان

این مطالعه نشان می‌دهد فضای سبز آثار زیان‌بار آلودگی صوتی و هوا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و از این طریق در کاهش استرس، اختلالات خواب و آسیب سیستم عصبی مرکزی نقش دارد. تمام این عوامل بر رشد فیزیکی و روحی کودک نقش دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، جدیدترین مطالعات محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا نشان می‌دهد زندگی در مجاورت فضای سبز و طبیعت‌گردی در رشد همه جانبه کودکان نقشی بسیار مهم دارد.

در این مطالعه با بررسی نمرات رشد ۲۷ هزار ۳۷۲ کودک در ونکوور بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ میلادی مشخص شد کودکانی که تا سن پنج‌سالگی در مجاورت فضای سبز طبیعی اعم از باغ و پارک و پوشش گیاهی زندگی می‌کنند، رشد بهتری دارند.

این مطالعه نشان می‌دهد فضای سبز آثار زیان‌بار آلودگی صوتی و هوا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و از این طریق در کاهش استرس، اختلالات خواب و آسیب سیستم عصبی مرکزی نقش دارد. تمام این عوامل بر رشد فیزیکی و روحی کودک نقش دارد.

در ادامه مطالعه آمده است چنانچه محل زندگی کودک در مجاورت فضای سبز نباشد، باید در هفته چندین بار برنامه طبیعت‌گردی برای کودک درنظر گرفته شود تا از این طریق رشد فیزیکی و عاطفی کودک به بهترین شکل فراهم شود.

طبیعت‌گردی اثرات فوق‌العاده‌ای نیز بر سلامت فیزیکی و روحی بزرگسالان دارد. مطالعات جدید نشان می‌دهد نشستن یا پیاده‌روی به مدت ۲۰ دقیقه در طبیعت سطح هورمون استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مطالعات قبلی تاثیر طبیعت بر کاهش استرس را تایید کردند؛ ولی میزان ارتباط با طبیعت برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو مشخص نبود. این مطالعه برای اولین بار است که نشان می‌دهد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار گرفتن و ارتباط با طبیعت برای کاهش هورمون استرس، کورتیزول، کافی است.

تاثیر طبیعت بر کاهش استرس تا اندازه‌ای است که به پزشکان توصیه می‌شود اصطلاحا "قرص طبیعت" را تجویز کنند. قرص طبیعت یک راهکار کم‌هزینه و موثر برای مهار اثرات منفی شهرنشینی و زندگی در کنار تجهیزات دیجیتالی است که هر روز افراد را به تحرک کمتری وامی‌دارد. تجویز قرص طبیعت برای رشد بهتر کودکان 

برای بررسی اثر قرص طبیعت، از شرکت‌کنندگان خواسته شد طی یک دوره هشت هفته‌ای، سه روز در هفته به مدت ۱۰ دقیقه یا بیشتر در طبیعت قرار بگیرند، راه بروند یا بنشینند و مناظر طبیعی را مشاهده کنند. در این دوران سطح کورتیزول افراد از طریق نمونه بزاق اندازه‌گیری شد.

نتایج نشان داد ۲۰ دقیقه طبیعت‌گردی تاثیر کافی بر کاهش هورمون استرس دارد و تمام افراد گزارش مثبتی مبنی بر بهبود خلق‌وخو و کاهش استرس ارائه کردند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز