title
کد خبر: 200575
00
عادت‌هایی که منجر به بواسیر می‌شوند و نمی‌دانید

سه نفر از چهار بزرگسال خارش، سوزش و خونریزی بواسیر را در برهه‌ای از زندگی خود تحمل می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، این عادات احتمال آنها را بیشتر می‌کند:

اجسام سنگین را بلند می‌کنید

تصور کنید که یک سر کاناپه را بلند می‌کنید. اما ممکن است باعث تحمل وزن بیش از حد شدید شود. و این امر فشار را در راست روده افزایش می‌دهد و باعث می‌شود وریدها مانند بادکنک متورم شوند. بلند کردن صحیح با زانو نه کمر می‌تواند کمک‌کننده باشد.

در باشگاه بیش از حد جاه‌طلب هستید

همانند بلند کردن یک جعبه بزرگ وزنه‌های سنگین در باشگاه نیز می‌تواند باعث بواسیر شود. مطمئن شوید که تمرینات را بر اساس توانایی‌های خود انجام می‌دهید و از وزنه‌هایی که برای شما مناسب است استفاده می‌کنید. این اشتباهات وزنه‌برداری می‌تواند تمرین شما را خراب کند.

نشستن طولانی‌مدت در دستشویی

وقتی به علت بواسیر فکر می‌کنید، زمان دستشویی خود را در نظر بگیرید. نشستن طولانی‌مدت باعث می‌شود که نیروی جاذبه بر رگ ها فشار بی‌جا وارد کند. 

رژیم غذایی شما آن‌قدرها هم عالی نیست

اگر بیش از حد فست‌فود یا تنقلات بسته‌بندی شده می‌خورید، ممکن است فیبر کافی دریافت نکنید. مواد مغذی لازم که به حجیم شدن و نرم شدن مدفوع کمک می‌کند تا بتواند به راحتی از دستگاه گوارش عبور کند.

یبوست دارید

احتمالاً یبوست دارید. فشار بر مدفوع توده‌ای و سفت باعث کشیده شدن بالشتک‌های مقعدی می‌شود که از این رگ‌ها حمایت می‌کند و منجر به گشاد شدن رگ‌های هموروئید و احتمالاً علائم می‌شود.

ورزش، خوردن فیبر کافی و نوشیدن آب کافی برای رفع تشنگی، همه ترفندهای شیوه زندگی است که می‌توانید برای بهتر شدن انجام دهید. 

اسهال دارید

یکی از شایع‌ترین علل بواسیر است. دفع مدفوع چند بار در روز به این معنی است که شما زمان زیادی را در توالت می گذرانید و فشار می آورید. 

باردار هستید

بارداری منجر به فشار می‌شود که تصور می‌شود ناشی از افزایش فشار داخل شکمی از رحم و جنین در حال رشد باشد و می‌تواند برای زنان باردار بسیار مشکل‌ساز باشد. 

مطالعه‌ای نشان داد که تقریبا 41 درصد از زنان باردار دچار بواسیر می‌شوند. به ویژه در سه ماهه آخر و یک ماه پس از زایمان شایع هست. 

دوباره باشگاه را رها کردید

همه می‌دانند که فعال بودن کمک زیادی به حفظ وزن سالم می‌کند. اما آیا می‌دانید که می تواند شانس ابتلا به بواسیر را نیز کاهش دهد؟ ورزش منظم - بیشتر از 30 دقیقه در روز ورزش هوازی - به بهبود عملکرد منظم روده کمک می‌کند.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز