title
کد خبر: 200569
10
آیا واکسیناسیون حداکثری موج ششم را کنترل می‌کند؟

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش روند ابتلا به کرونا در استان باعث ایجاد نگرانی از موج ششم در منطقه شده که این روند با واکسیناسیون حداکثری قابل کنترل است.

 استاندار سیستان و بلوچستان روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهارداشت: پوشش خوبی در حوزه واکسن دانش‌آموزی انجام شده است.

وی تاکید کرد: باید پوشش حداکثری واکسیناسیون انجام شود چراکه با افزایش افراد مبتلا احتمال بروز موج ششم خواهد بود به همین سبب باید تمام سعی خود را برای پوشش حداکثری واکسیناسیون بکار گیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آموزگارانی که واکسن نزدند حق حضور در کلاس‌ها را ندارند و باید در این زمینه کنترل شدیدی انجام تا از ادامه این زنجیره جلوگیری شود.
وی ادامه داد: آموزش پروش، علوم پزشکی و ستاد مدیریت بحران باید به صورت رسمی اطلاعیه ای مبنی بر تزریق واکسن منتشر کنند تا پوشش واکسیناسیون افزایش یابد.

مدرس‌خیابانی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های متولی باید مصوبات ستاد استانی مدیریت مقابله با ویروس کرونا را به صورت رسمی اجرا و آمارهای لازم را ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: این استان در زمینه موجودی واکسن هیچ مشکلی ندارد و باید پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان با توسعه پایگاه‌های سیار دانش‌آموزی در زاهدان افزایش یابد.

وی ادامه داد: با افزایش جمعیت زیرپوشش واکسیناسیون در زاهدان، این شهرستان می تواند الگویی برای سایر شهرستان‌ها شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید مقابل هر مدرسه یک تابلو با تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن نصب شود.

محمدهادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: وقتی فرمانداران با جدیت به این موضوع ورود می‌کنند کار بهتر پیش می‌رود و در نتیجه شهرستان‌هایی که پوشش واکسیناسیون بیشتری داشتند میزان ابتلا کاهش پیدا کرده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز