title
کد خبر: 200539
00
کارمندان واکسن نزده بخوانند

استاندار مرکزی گفت: کارمندانی که واکسن نزنند، باید سه روز یکبار تست PCR خود را ارائه کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، بیان کرد: با توجه به عدم تمایل برخی کارمندان به تزریق واکسن این تصمیم گرفته شده است.

وی افزود: همچنان تعداد معدودی تمایلی به تزریق واکسن ندارند، این امر تصمیم شخصی است، اما اجازه حضور در اماکن عمومی را ندارند و باید تهمیدات لازم را در این راستا اتخاذ کرد؛ همه باید تابع مصوبات ستاد ملی و استانی باشیم به همین دلیل مکاتبات با ادارات صورت گرفته که برخی پاسخ نداده اند و اگر پاسخ ندهند اسامی آنها اعلام و مشمول برخورد قاطع خواهند شد.

وی تاکید کرد: در این زمینه هیچ مماشاتی وجود ندارد چراکه استان در شاخص ابتلا و سرپایی در ۹ شهرستان روند افزایشی داشته، شهرستان زرندیه دیروز در وضعیت قرمز قرار گرفت و اگر مراقبت نکنیم سایر شهرستان ها نیز در وضعیت قرمز قرار می گیرند و اگر این شرایط رقم بخورد ناچار به اعمال محدودیت و تعطیلی هستیم.

آقازاده در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه واکسیناسیون جزو سه استان برتر کشور هستیم و حدود ۸۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دُز اول و ۴۷ درصد دو دُز را دریافت کرده اند.

استاندار مرکزی همچنین یادآور شد: تعدادی از کارمندان برخی از دستگاه های اجرایی تمایلی به تزریق واکسن ندارند که یا باید مانع حضور آنها شد یا هر سه روز یکبار باید تست دهند و از مدیران کل خواستارم که دقت ویژه ای در این راستا داشته باشند و باید تمرکز لازم بر این تعداد کارمندان گذاشته شود و برخورد اداری قاطع صورت گیرد.

وی در پایان افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها همه باید مراقبت لازم را داشته باشد تا پیک ششم تحت کنترل درآید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز