محققان دانشگاه هاروارد دریافتند جنینهای مذکر در واکنش به ویروس کووید ۱۹ فعالیت ایمنی بیشتری در مقایسه با جنینهای مونث دارند.
به گزارش بهداشت نیوز، این تحقیقات که با کمک ۶۸ زن داوطلب باردار انجام گرفت که ۳۸ نفر از آنها در سهماهه سوم بارداری به کووید ۱۹ مبتلا شدند.
۳۰ داوطلب باقی مانده دوران بارداری خود را بدون ابتلا به ویروس و در سلامت کامل سپری کردند. در هر دو گروه نیمی از جنینها مذکر و نیم دیگر مونث بودند.
بر اساس این تحقیقات واکنش ایمنی شدیدتر جنینهای مذکر در رحم با سطح بالاتر ژنها و پروتئینهای خاصی ارتباط دارند که موجب محافظت بیشتر از جنین میشوند؛ اما التهاب ناشی از این واکنش ایمنی میتواند جنین و کودک را معرض ریسکهای جدیدی قرار دهد.
علاوه بر این زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ سطح پایینتری از ایمنی در برابر ویروس را به جنینهای مذکر منتقل میکنند که این امر نیز میتواند ریسک ابتلا به کووید ۱۹ را در جنینها مذکر افزایش دهد.
در واقع جنسیت جنین، توانایی مادر را هم در تولید پادتنهای کووید ۱۹ و هم در انتقال پادتنها به جنین، تحت تاثیر قرار میدهد.


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.