title
کد خبر: 199772
00
اقدامات ضروری برای پیشگیری از کرونا در مهدکودک ها

مسئولان آموزشی در مهد کودک‌ها برای مقابله با ویروس کرونا باید چند اقدام مهم را انجام دهند.

به گزارش بهداشت نیوز، همزمان با بازگشایی مدارس، مهد کودک‌ها و حضور دانش آموزان، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان لازم الاجرا بوده و مسئولان باید برای سلامتی دانش آموزان و خانواده هایشان و یادگیری بهتر بدون نگرانی و استرس باید اقداماتی را پیش بگیرند.

در مهده کودک‌ها که کودکان نمی‌توانند به بهداشت شخصی خود به خوبی برسند، مسئولان و مربیان مربوطه آن‌ها باید روی شستشوی دست کودکان نظارت کامل را داشته باشند و ملاقات‌ها، جلسات اولیا و بازدید‌های گروهی و دسته جمعی کودکان را لغو کنند.

- هنگامی که کودکان برای انجام فعالیت در محیط سرپوشیده قرار دارند باید در و پنجره‌های اتاق باز بوده و تهویه آن مکان فعال باشد.

- بعد از ورود و خروج کودکان به این مراکز آموزشی در و پنجره‌ها و سطوحی که کودکان با آن‌ها در تماس هستند باید گندزدایی شوند.

- سطل زباله‌های مهدکودک‌ها باید در دار و پدالی باشد تا کودکان به این وسایل که آلوده هستند، دست نزنند.

- کودکان باید از غذا‌های گرم و بسته بندی شده استفاده کنند و به هیچ عنوان از وسایل مشترک مثل بالش و ملحفه یکدیگر استفاده نکنند.

- در مراکز نگهداری از کودکان مثل مهدکودک‌ها اسباب بازی‌های جداگانه و شخصی باید برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

- آموزش نکات بهداشتی همراه با شعر و بازی باشد تا آن‌ها بهتر یاد بگیرند و راحت‌تر انجام دهند.

- برای فعالیت بچه‌ها از محیط‌های باز استفاده شود تا هم از تجمع پرهیز و هم فاصله گذاری اجتماعی به خوبی انجام شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز