title
کد خبر: 199591
00
شبکه های اجتماعی چه تاثیراتی روی روان نوجوانان می گذارد؟

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افسردگی و اضطراب، پایین آمدن کیفیت خواب، نگرانی از تصویر بدن در نوجوانان، اعتیاد به اینترنت، رفتارهای جنسی وبدرفتاری را از جمله تاثیر منفی رسانه های اجتماعی درسلامت روان نوجوانان یاد کرد.

به گزارش بهداشت نیوز،« زهرا یوسف نژاد » افزود: تحقیقات نشان می دهد که جوانان و نوجوانانی که بیش از 2 ساعت در روز وقت خود را صرف استفاده از رسانه های اجتماعی می کنند بیشتر احتمال دارد که در معرض خطر ابتلابه اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی وتجهیزاتی مانند تلفن، لپ تاپ قبل از خواب ارتباط معنا داری با کیفیت پایین خواب در جوانان و نوجوانان دارد.

وی اضافه کرد: نوجوانان و جوانانی که فقط ازفیس بوک برای مدت کوتاهی هم استفاده کرده اند، نگرانی های بیشتری در مورد تصویر بدن خود نسبت به افرادی که اصلا از این شبکه ها استفاده  نکرده اند، دارند.

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: یکی دیگر از اثرات منفی رسانه های اجتماعی بر جوانان و نوجوانان فراوانی محتواهای واضح جنسی در سامانه های مختلف است.

« زهرا یوسف نژاد » افزود:برخورد با محتوای جنسی که رفتارهای خطرناک و غیر واقعی را به تصویر می کشد اثرات منفی بر نوجوانانی که در آغازتکامل هویت جنسی خود هستند، می گذارد و موجب می شود که آن ها انتظارات غیر معقولی از هنجاری های جنسی داشته باشند و در برقراری ارتباط جنسی سالم دچار مشکل شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز