title
کد خبر: 199509
00
بیماری طاعون در این استان همجوار البرز دیده شده است؟

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در استان قزوین هیچ مورد مشکوک از بیماری طاعون بین انسان و حیوانات مشاهده نشده است.

به گزارش بهداشت نیوز، صفر فیض اللهی با اشاره به بروز بیماری طاعون در استان البرز اظهار کرد: بیماری طاعون در استان البرز و در منطقه طالقان بین نشخوار کنندگان مشاهده شده اما بروز این بیماری در انسان مطرح نیست.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اذعان کرد: با توجه به اینکه مبنای بیماری طاعون موجوداتی نظیر موش‌ها و جوندگان هستند امکان درگیر شدن انسان به این بیماری نیز وجود دارد.

وی افزود: در استان قزوین هیچ گونه موردی از بیماری طاعون مشاهده نشده‌است.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه بیماری طاعون در نشخوارکنندگان استان البرز مشاهده شده است به طور حتم اقدامات لازم و بازدارندگی توسط سازمان‌های مرتبط از جمله محیط زیست و دامپزشکی انجام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با مخزن بیماری باید در سطح فرامنطقه‌ای انجام شود گفت: در صورت بروز و ظهور این بیماری قطعاً دستورالعمل مواجه با بیماری در سطح مرکز مدیریت بیماری‌های کشور و بهداشت ملی برای جلوگیری و رصد منطقه انجام خواهد شد.
منبع: خبرگزاری مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز