title
کد خبر: 199385
00
ویروس «یزو» می‌تواند پاندمی دیگری داشته باشد؟+ جزئیات

ویروس «یزو» همانند بیماری کریمه کنکو از طریق گزش کنه منتقل می‌شود و علایم اصلی آن تب، کاهش پلاکت‌ها و لوکوسیت‌ها است، افزود: تاکنون موارد کمی از موارد ابتلا به این ویروس گزارش شده و در این خصوص نیاز به بررسی بیشتر است.

به گزارش بهداشت نیوز، طلعت مختاری آزاد در خصوص ویروس «یزو» که به تازگی در کشور ژاپن کشف شده است، گفت: ویروس «یزو» اخیرا یعنی در سال ۲۰۱۹ در شهر هوکایدو ژاپن شناسایی شد و به دلیل اینکه نام قدیمی شهر هوکایدو «یزو » بوده است، این ویروس «یزو» نامیده شد.

استاد ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اینکه این ویروس در واقع یک ویروس نوپدید و ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است، ادامه داد: «یزو» به غیر از انسان در گوزن و راکون نیز دیده شده و به جز آربو ویروس‌ها در خانواده بونیا ویریده نیز است.

این متخصص ویروس‌شناسی با بیان اینکه ویروس «یزو» همانند بیماری کریمه کنکو از طریق گزش کنه منتقل می‌شود و علایم اصلی آن تب، کاهش پلاکت‌ها و لوکوسیت‌ها است، افزود: تاکنون موارد کمی از موارد ابتلا به این ویروس گزارش شده و در این خصوص نیاز به بررسی بیشتر است.

آیا ویروس «یزو» می‌تواند پاندمی دیگری را به همراه داشته باشد؟

حسین کیوانی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس «یزو» می‌تواند پاندمی دیگری را به همراه داشته باشد؟، توضیح داد: روزانه ده‌ها ویروس‌ جدید با ژنتیک و اشکال مختلف شناسایی می‌شوند و هنوز مقالات علمی که بیان کند، ویروس« یزو» توانایی ایجاد پاندمی جدید را داشته باشد، منتشر نشده ست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: به جزء ویروس کرونا و ویروس‌هایی که در گذشته وجود داشته اند، به نظر نمی‌رسد ویروس دیگری توانایی بیماری‌زایی سخت و ایجاد پاندمی را د اشته باشد.

منبع: میزان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز