title
کد خبر: 199087
00
برای داشتن فرزند موفق این نکات را آویزه گوشتان کنید

این روزها والدین تلاش می‌کنند تا محبت و توجه خود را در قالب فراوانی اطلاعات به فرزندانشان نشان دهند، در واقع آنها می‌کوشند ذهن فرزندانشان را مملو از اطلاعات کنند تا شاید در آینده بتوانند از آنها بهره مند شوند، به گونه ای که به نظر می رسد نگاه والدین به آینده تا حدی پر رنگ و غلیظ شده که ابتدایی‌ترین موضوعات پرورشی و تربیتی فرزندان فراموش شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، اغلب پدر و مادرها سبد آموزشی فرزندان خود را به کلاس فوق برنامه خلاصه کرده‌اند و باور دارند که اگر بتوانند بچه‌هایشان را در مدارس تیزهوشان نام نویسی کنند، وظیفه والدی را تمام کرده‌اند، در حالی که اساس خوشبختی فرزندان در آینده به موضوعاتی نظیر عزت نفس، خودباوری، خوش بینی، ارتباط با دیگران، شوق به زندگی و روحیه شکست ناپذیری بستگی دارد.

والدین و سوء تفاهم های تربیتی

توجه به احساس بچه‌ها و پرورش روان آنها به منزله نام نویسی فرزند در کلاس موسیقی، نقاشی و سفال نیست و بایستی والدین از این سوء تفاهم خارج شوند، چرا که توجه به احساس نسل جدید یعنی اینکه پدر و مادرها تلاش کنند حس ارزشمند بودن، خودآگاهی، آرامش و امنیت ذهنی و کنترل خشم و ناراحتی را در نسل جدید القا کنند.

سبد آموزشی بچه‌ها به شکلی چیده شده که در آینده فرزندانمان کارمندان و مختصصان خوب و با دانشی شوند، در حالی که بچه‌ها باید به عنوان یک نیروی انسانی مولد تربیت شوند و آموزش‌ها با محوریت این مدل جدید پرورشی صورت گیرد.

عزت نفس و نقش آن در موفقیت فرزندان

عزت نفس بر موفقیت‌های کودک در تمام زمینه‌ها تأثیر بسیاری دارد؛ به عنوان مثال کودکانی که احساس خوبی درباره توانایی‌های خود دارند، اغلب بهتر از کودکانی که عزت نفس خوبی ندارند، درس می‌خوانند، همچنین تحقیقات حاکی از آن است که بسیاری از رفتارهای آسیب‌زای کودکان مانند بزهکاری، مصرف سیگار، افت تحصیلی و پرخاشگری ناشی از ضعف عزت نفس در کودکان است.

چگونه عزت نفس فرزند تقویت می شود؟

توجه به احساس فرزندان، یکی راهکارهای تقویت عزت نفس در آنهاست؛ هنگامی که به شادی یا ناراحتی کودکتان توجهی نمی‌ شود و واکنشی اتفاق نمی افتد، در واقع احساسات او را جدی نمی‌گیرید و او را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهید، بدین ترتیب عزت نفس کودکتان از بین می رود.

بسیاری از والدین فکر می‌کنند جنگیدن و شکست خوردن باعث کاهش عزت نفس کودک می‌شود، در حالی‌که این اتفاق یک فرصت طلایی برای ساختن عزت نفس در کودک است.

کودکی فرصت مغتنمی برای شکل گیری شخصیت و تبلور احساسات نیک در بچه هاست؛ احساسات دوران کودکی زندگی افراد را در بزرگسالی درگیر خود می‌کند و شخصیت هر فرد نسبت به شرایط مختلف زندگی از دوران کودکی تأثیر می‌پذیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز