کد خبر: 19885
تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 خرداد 1396 - 10:13
یک فوق تخصص جراحی شبکیه گفت: ضعیفی چشم نشانههای اولیهای دارد که اگر به آنها توجه شود میتواند سبب جلوگیری از نیاز افراد به عینک شود.
به گزارش بهداشت نیوز، مهرداد محمدی راد گفت: ضعیفی چشم، نشانه هایی دارد که اگر به آن نشانها توجه شود میتوان در مدت زمانی محدودی جلو افزایش ضعیف شدن را گرفت.
وی افزود: افراد در صورت مشاهده هر یک از نشانهها باید موضوع را جدی گرفته و به چشم پزشک مراجعه کنند.
این فوق تخصص جراحی شبکیه در خصوص مشهودترین علائم ضعیفی چشم اظهارکرد: یکی از اولیترین نشانهها برای ضعیفی چشم، تاری دید است، زیرا این تاری ارتباط مستقیمی با ضعیف بودن چشمها دارد.
محمدی راد سردرد را یکی از نشانههای ضعیف بودن چشم دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین علائم ضعیف شدن چشم ها، سردردهای طولانی مدت پس از هر بار مطالعه و یا تماشای تلویزیون است.
وی در رابطه با روشهای جراحی چشم برای جلوگیری از مشکل بینایی افراد خاطرنشان کرد: از جمله اصلیترین عملهای چشم میتوان از لیزیک، پی. ار. کی و لازک نام برد. این عملها با تجویز پزشک میتواند مفید بوده و به نیاز افراد به عینک خاتمه دهد.
منبع: میزان
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.