title
کد خبر: 198429
00
نیمی از ظرفیت واکسیناسیون کرونا در این استان خالی مانده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با تمهیدات صورت گرفته ظرفیت واکسیناسیون کرونا در استان ۲ برابر شده اما انتظار مراجعه مردمی برآورد نشد و کمتر از نیمی از این ظرفیت خالی مانده است.

به گزارش بهداشت  نیوز، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در کرمان افزود: تاکنون حدود ۵۹ درصد معادل یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یک نوبت واکسن و ۲۶ درصد معادل ۵۸۰ هزار نفر ۲ دز واکسن کرونا را در استان کرمان دریافت کرده اند که تا رسیدن به مرز ۷۰ درصد و قطع زنجیره فاصله داریم.

وی ادامه داد: اینک برای واکسن زدن الزامی ایجاد نشده است اما به احتمال زیاد در آینده با اعمال مدیریت هوشمند افرادی که واکسن نزده اند از برخی خدمات اجتماعی محروم می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهارداشت: در دستگاه هایی که جمعیت بالا دارند مثل آموزش و پرورش انتظار می رود که دستورالعمل ها و تزریق واکسن کرونا به طور کامل  رعایت شود.

وی با اشاره به روند کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور و کرمان تصریح کرد: اکنون حدود ۸۵۰ نفر بستری بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان داریم که تست نیمی از آنها قطعا مثبت و مابقی بر اساس علائم بالینی تشخیص داده شده است.

رشیدی نژاد تاکید کرد: بیماری کووید ۱۹ شیب نزولی در استان کرمان طی می کند و امیدواریم این روند با قوت خود ادامه یابد تا بستری ها به کمتر از ۱۰۰ نفر برسد و به سمت صفر برود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: یک هزار و ۲۴۸ نفر سهمیه پیاده روی اربعین به استان اختصاص یافت که یک هزار و ۱۸۱ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند و برای آنان ویزا صادر شده است.

محمود عرب نژاد افزود: ۶۴۰ نفر از زائران موکبی نیز از استان اعزام شده اند که تزریق ۲ دز واکسن و تست pcr زائران با کمک دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و در برگشت نیز از آنان تست لازم صورت می گیرد.

وی بیان کرد: عمده زائران اربعین استان از شهرهای مشهد، اصفهان و تهران به کشور عراق اعزام شدند و تنها یک پرواز اعزام زائر از فرودگاه کرمان به نجف انجام شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز