title
کد خبر: 198077
00
درمان سوختگی صورت در خانه

اگر سوختگی صورت شما سطحی باشد، برای مدت چند هفته صورت شما قرمز می شود. اگر سوختگی شما عمیق تر است ممکن است بیش از دو هفته طول بکشد و باید به پزشک اطلاع دهید.

به گزارش بهداشت نیوز، به دنبال آسیب سوختگی صورت، هدف شما بهبود و درمان، به حداقل رساندن خطر عفونت، بازیابی عملکرد صورت و به حداقل رساندن خطر ایجاد زخم است. از این رو ما در این مقاله از بخش درمان خانگی سایت سلام دنیا، به درمان سوختگی صورت در خانه با روش های ساده و مراقبتی پرداختیم. با ما همراه باشید.
درمان سوختگی صورت در خانه

درمان مراقبتی از سوختگی صورت با پاکسازی و مرطوب کردن

1. قبل از شروع درمان های مراقبتی برای سوختگی صورت، ضروری است که همیشه دستان خود را بشویید و خشک کنید.

2. تمام مناطق آسیب دیده صورت را با استفاده از آب شیر یا آب دوش گرم تمیز کنید (لطفا روی پوستی که آسیب ندیده امتحان کنید که درجه حرارت آب خیلی گرم نیست).
 
3. یک صابون ملایم و غیر عطری بردارید و به آرامی پوست مرده، پوست های ریز و کرم های باقی مانده مانند پارافین نرم را از روی صورت بردارید و یک گاز استریل یکبار مصرف را برای تمام مناطق بهبود نیافته استفاده کنید.

4. قبل از اینکه لایه ها از روی پوست های صورت جدا شوند، سعی نکنید با مالش دادن آنها را  بردارید زیرا این کار به حداقل رساندن زخم صورت و بهبود سلول های زیر پوست کمک می کند. بیشتر اوقات، بهتر است این نواحی با کشیدن لیف (حوله ای نرم) تمیز روی آنها و ابکشی با سر دوش، شسته شود. وقتی پوست خوب شد پوسته ها می ریزند.

5. در صورت امکان مردان باید روزانه صورت را اصلاح کنند زیرا فولیکول های مو می توانند باکتری ها را در خود جای دهند و احتمال عفونت می تواند بیشتر شود.
پماد برای برطرف شدن جای سوختگی

6. یک لایه نازک از پماد پارافین نرم به تمام مناطق بهبود نیافته صورت بمالید زیرا پوست شما را مرطوب می کند. مرطوب نگه داشتن پوست باعث ترمیم می شود.

7. مهم است که چندین بار در روز درمان مراقبتی بالا را دنبال کنید تا خطر عفونت را به حداقل برسانید و برای کمک به ترمیم، رطوبت محیط زخم را حفظ کنید.

8. لطفا توجه داشته باشید پماد پارافین نرم یک محصول قابل اشتعال است. لطفاً اطمینان حاصل کنید که صورت خود را در معرض شعله های بدون محافظ قرار نمی دهید و هرگز نباید آن را در کنار گازهای قابل اشتعال مانند اکسیژن خانگی که ممکن است برای شرایط مزمن قفسه سینه استفاده شود، بگذارید. اگر تحت درمان با اکسیژن در منزل هستید، نباید از محصولات مرطوب کننده مبتنی بر پارافین استفاده کنید، تیم سوختگی به همین ترتیب این موارد را به شما توصیه خواهند کرد.

9. یک کرم مرطوب کننده و نرم کننده بدون عطر مانند E45 یا Nivea (نیوا) را دو بار در روز به تمام مناطق بهبود یافته بزنید.

اگر سوختگی صورت شما سطحی باشد، برای مدت چند هفته صورت شما قرمز می شود. اگر سوختگی شما عمیق تر است ممکن است بیش از دو هفته طول بکشد و باید به پزشک اطلاع دهید.

علائم عفونت پس از سوختگی صورت

عفونت پس از سوختگی صورت نادر است. اگر درد، ورم، مشکلات بینایی یا افزایش ترشحات جدید دارید، لطفاً به پزشک اطلاع دهید. این مسئله به ویژه در صورت عدم احساس همزمان با علائمی مثل تعریق، لرز، استفراغ، اسهال یا بثورات پوستی بسیار مهم است.

منبع: سلام دنیا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز