title
کد خبر: 197562
00
«جعبه امید» که در پیشگیری از خودکشی موثر است، چیست؟

گاهی انسان هوشمند از ساختار فکری اش در راستای تخریب و آسیب استفاده می کند که یکی از آن تخریب ها که تیم بهداشت روان را درگیر می کند، اقدام به خودکشی فرد است.

به گزارش بهداشت نیوز، یک از مفاهیم فکری درگیر در خودکشی، محتوای فکر نومیدانه است، که در آن فرد این باور را به دست آورده که موقعیت آزارنده تغییر ناپذیر است و بر همین اساس ارتباط های خود را با محیط اش به طور کامل قطع می کند و مستعد اقدام به خودکشی می شود.

مهم است که درمانگران در ابتدایی ترین گام، با تکیه بر خاطره ها و تجارب بیمار رگه هایی از توانمندی و امید را در بیمار فعال نگه دارند؛ در همین راستا تهیه «جعبه امید» می تواند یک اقدام مؤثر باشد.

در جعبه امید، درمانگر و بیمار با هم تصمیم می گیرند که وسیله، عکس و دست نوشته هایی که می تواند برای بیمار خاطره انگیز باشد را در این جعبه قرار دهند و با همدیگر توافق کنند که زمان حمله افکار خودکشی بیمار به این جعبه پناه ببرد و ارتباط امیدوارانه ای را با زندگی برای خودش ایجاد کند.

دکتر «آرش مانی» عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز