title
کد خبر: 197501
00
این استان پیشتاز اجرای نسخه الکترونیک

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیش از ۹۸ درصد مراکز و موسسات دولتی و غیردولتی، برنامه الکترونیکی مستقر شده و زنجان جزو استان‌های پیشتاز در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در کشور است.

به گزارش بهداشت نیوز، یعقوب شیویاری ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی، به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام اجرا اشاره کرد و گفت: این طرح در ۱۰ استان به صورت پایلوت اجرا می‌شد که از اول مهرماه امسال در کل کشور برای بیمه‌شدگان صندوق همگانی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح بیمه‌شدگان ابتدا به پزشکان عمومی تعریف شده توسط بیمه سلامت مراجعه می‌کنند تا در صورت نیاز به پزشک متخصص یا بیمارستان از طریق پزشک عمومی ارجاع داده شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به نسخه‌نویسی الکترونیکی اشاره کرد و ابر از داشت: بیش از ۹۸ درصد مراکز و موسسات دولتی و غیردولتی، برنامه الکترونیکی مستقر شده است.

شیویاری تاکید کرد: زنجان جزو استان‌های پیشتاز در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در سطح کشور است.

وی افزود: برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز و پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارد ولی با وجود مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده ولی کم لطفی‌هایی در این خصوص وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تاکید کرد: شرکای کاری در بخش‌های دولتی و غیردولتی در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری خود را بیشتر کنند.

شیویاری افزود: اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان در جشنواره شهید رجایی امسال در بخش کارگروه رفاه‌اجتماعی پس از دانشگاه علوم‌پزشکی استان، موفق به کسب رتبه دوم شد.

وی افزود: طبق آخرین بخشنامه ابلاغ شده، دفاتر بیمه‌ای بیمه‌شدگان عضو صندوق‌های روستایی و بیمه همگانی تا ۳۱ شهریورماه امسال برای استحقاق درمان دارای اعتبار است و بیمه‌شدگان این صندوق‌ها برای استفاده از مزایای درمانی از اول مهرماه امسال باید به دفاتر پیشخوان یا سامانه شهروندی برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی خود مراجعه و اقدام کرده تا بتوانند استفاده کنند و دفاتر درمانی این بیمه‌شدگان تا ۳۱ شهریور اعتبار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان زنجان، ۶۱ سال بوده و میانگین هزینه هر پرونده بیمار مبتلا به کرونا از یکم اسفندماه ۹۸ تا مردادماه امسال چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

شیویاری از افزایش هزینه بستری بیماران مبتلا به کرونا امسال نسبت به سال گذشته در استان زنجان خبر داد و افزود: امسال به دلیل شیوع پیک چهارم و پنجم کرونا و بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه و مدت زمان بستری آنان، هزینه هر پرونده به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز