title
کد خبر: 197243
00
تکلیف شغل های آسیب دیده در برار کرونا چه می شود؟

در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که به ریاست محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری برگزار شد، پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان وام مشاغل آسیب دیده از کرونا به تصویب رسید.

به گزارش بهداشت نیوز، از آنجایی که ایران در شرایط تحریم و شیوع کرونا قرار دارد و بسیاری از مردم و کسب و کارها از ناحیه کرونا در تنگنا قرار گرفته‌اند، با تصویب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مهلت دریافت وام جدید کرونا برای مشاغل آسیب‌دیده تا پایان آذر ماه تمدید شد.

تحریم و کرونا دست به دست هم داد تا ایران نتواند به سرعت کشورهای بزرگ از باتلاق کرونا خارج شود، اگر نگاهی به وضعیت کسب و کارها بیندازیم، متوجه می‌شویم بسیاری از کسب و کارها در جریان کرونا آسیب دیدند و بسیاری شاغلان نیز بالطبع در تنگنای مالی قرار گرفتند.

از آنجایی که بسیاری از کشورها در شرایط کرونا از مردم و مشاغل و کسب و کارها حمایت کنند، دولت سیزدهم نیز با درک وضعیت کنونی اقتصاد تصمیم گرفت حمایت‌های مالی از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا را ادامه دهد.

در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که به ریاست محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری برگزار شد، پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان وام مشاغل آسیب دیده از کرونا به تصویب رسید.

وام جدید کرونا مختص صاحبان مشاغل و کسب و کارهای چهار رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی است که مهلت ثبت‌نام آن‌ها تا آخر شهریور تصویب شده‌بود، اما کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی این زمان را سه ماه دیگر و تا آخر آذر ماه تمدید کرد.

مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها پیش از این جهت بهره‌مندی از وام کرونا به فهرست کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اضافه شدند. پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا از جمله سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده‌بودند برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا معرفی شدند.

منبع: روزنامه جوان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز