title
کد خبر: 197179
00
راه هایی ساده برای تسکین دردهای میگرنی

حتی اگر از عوامل محرک اجتناب کنید و عادات سالم را تمرین کنید، ممکن است حملات میگرنی را تجربه کنید. در اینجا چند درمان خانگی بیان می‌شود که می تواند تسکین دهنده باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، حتی اگر از عوامل محرک اجتناب کنید و عادات سالم را تمرین کنید، ممکن است حملات میگرنی را تجربه کنید. در اینجا چند درمان خانگی بیان می‌شود که ممکن است تسکین دهنده باشد.

در اتاقی آرام و تاریک استراحت کنید
بسیاری از افراد مبتلا به میگرن به نور و صدا حساسیت دارند که می‌تواند سردرد را بدتر کند. به اتاقی بروید که تاریک و ساکت است و شاید بتوانید بخوابید. البته همه سردردها با خواب تسکین نمی‌یابند. 
کمپرس گرم یا سرد را روی سر یا گردن خود قرار دهید
بسیاری از بیماران کمپرس سرد را ترجیح می‌دهند. سرما می‌تواند اثر بی‌حسی داشته باشد.و باعث حواس پرتی مغز از میگرن می‌شود. برخی افراد کمپرس گرم را ترجیح می‌دهند. گرما می‌تواند به شل‌شدن ماهیچه‌های کشیده کمک کند. 
فراوان آب‌رسانی کنید
از هر سه نفر مبتلا به میگرن، یک نفر می‌گوید که کم‌آبی بدن عامل ایجاد سردرد آنهاست. بنابراین آب‌رسانی بین حملات می‌تواند به جلوگیری از برخی از حملات کمک کند. هنگامیکه احساس کردید میگرن ظاهر می‌شود، آب‌رسانی فراوان می‌تواند طول حمله را کوتاه کند. 

سعی کنید آب را با یک تکه لیمو مزه‌دار کنید یا مقدار کمی آب میوه به آن اضافه کنید. وقتی آب شما طعم بهتری دارد، ممکن است بیشتر بنوشید.
شقیقه‌های خود را ماساژ دهید
ماساژ می تواند به شل شدن ماهیچه‌ها کمک کند و این روش برای کنترل درد برای چندین بیماری از جمله سردرد ممکن است موثر باشد.اما اینکه به شما کمک می‌کند یا خیر بستگی به شخص دارد. برخی از افراد ممکن است به لمس بسیار حساس باشند و ماساژ می‌تواند حال آنها را بدتر کند.
مدیتیشن را امتحان کنید
از هر 10 نفر مبتلا به میگرن، 8 نفر استرس را محرک سردرد می‌دانند. مدیتیشن با تمرکز بر آنچه در لحظه کنونی اتفاق می‌افتد می‌تواند به افراد در مدیریت استرس کمک کند.
رایحه اسطوخودوس را استنشاق کنید
می‌تواند یک اثر آرام‌بخش داشته باشد، همچنین استرس را از بین ببرد. به طور خاص به عنوان درمان میگرن مورد مطالعه قرار گرفته است. افرادی که آنرا به مدت 15 دقیقه استنشاق کردند، نسبت به افرادی که آنرا انجام ندادند، کاهش سردرد شدیدتری را گزارش کردند.
با ورزش از حملات جلوگیری کنید

ورزش در طول حمله میگرنی می‌تواند درد را بدتر کند، اما بین حملات ممکن است به کاهش تعداد حملات کمک کند.به طور کلی به بیماران توصیه می‌شود که پیاده‌روی را شروع کنند. آسان، ایمن، ارزان و عملی است  و آنرا به طور منظم انجام دهید. 
منبع: سایت سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز