title
کد خبر: 197143
00
عادات صبحگاهی که باعث کاهش وزن می‌شوند

گر می‌خواهید یک روند کاهش وزن موفق داشته باشید، بهتر است برنامه‌های کاهنده وزن را از همان ساعت‌های ابتدایی روز شروع کنید. مثلا تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که مصرف صبحانه‌های سرشار از پروتئین می‌تواند کمک بزرگی به کاهش وزن شما بکند.

به گزارش بهداشت نیوز، دریافت پروتئین بالا در وعده صبحانه می‌تواند برای ساعت‌های طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد و میل به ریزه‌خواری تا رسیدن به وعده ناهار را سرکوب کند. 

از این رو، افرادی که در وعده صبحانه، غذاهایی مانند تخم‌مرغ آب‌پز یا انواع املت‌ها را مصرف می‌کنند، روند کاهش وزن بهتری را سپری خواهند کرد. در ادامه، به بررسی سایر عادت‌های مناسب صبحگاهی برای رسیدن به تناسب اندام،‌ می‌پردازیم. 

1. آب ولرم بنوشید
اگر سحرخیز هستید و وقت کافی برای صبحانه خوردن دارید، حدود یک ساعت قبل از صرف صبحانه،‌ یکی دو لیوان آب ولرم بنوشید. نوشیدن آب ولرم به صورت ناشتا می‌تواند تا 30 درصد باعث افزایش سرعت سوخت و ساز در بدن بشود و به روند کاهش وزن کمک بکند. اگر وقت کافی برای این کار ندارید، حدود یک ساعت بعد از خوردن صبحانه،‌ 2 لیوان آب ولرم بنوشید. بهتر است حدود 30 دقیقه بین نوشیدن هر لیوان آب فاصله بیندازید. این کار باعث کاهش شدید میل به مصرف تنقلات پرکالری در میان‌وعده صبح می‌شود و بهبود متابولیسم هم کمک می‌کند. ضمن اینکه عادت به نوشیدن آب صبحگاهی باعث پیشگیری از ابتلا به یبوست مزمن در دوران رژیم‌های لاغری هم می‌شود. 

2. ورزش صبحگاهی انجام بدهید
ورزش صبحگاهی، تاثیر چشم‌گیری بر روند کاهش وزن دارد. اگر بتوانید صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه،‌ حدود 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط انجام بدهید، تا جایی که ضربان قلب‌تان تند بشود و عرق‌تان در بیاید، گام بزرگی در راستای یک کاهش وزن موفق برداشته‌اید! ورزش صبحگاهی با افزایش متابولیسم بدن و بهبود عملکرد مغز، می‌تواند فرآیند کاهش وزن را سرعت ببخشد. ضمن اینکه ورزش صبحگاهی می‌تواند بر تنظیم فشار و قند خون در افراد مبتلا به اضافه‌وزن هم تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. 

3. غذای بیرون را فراموش کنید
اگر می‌خواهید روند کاهش وزن خود را به صورت اصولی و موفق پیش ببرید، غذاهای آماده و رستورانی را فراموش کنید. از همین فردا، کمی زودتر از خواب بیدار بشوید و به فکر یک وعده ناهار خانگی باشید. ناهار شما می‌تواند ترکیبی از سبزیجات، صیفی‌ها، نان‌های سبوس‌دار، غلات کامل و مقداری پروتئین حیوانی کم‌چرب یا حتی پروتئین گیاهی باشد. کاهش میزان دریافت قندها و چربی‌های اشباع و ترانس در کنار افزایش دریافت سبزی‌ها و صیفی‌ها، رمز یک کاهش وزن موفق است. 

4. صبحانه سالم بخورید
اگر می‌خواهید کاهش وزن موفقی داشته باشید،‌ در انتخاب صبحانه دقت کنید. یک لیوان چای یا قهوه فوری به همراه کیک و بیسکویت، اصلا صبحانه خوبی برای شما نیست. حتی اگر وقت کافی برای خوردن صبحانه ندارید، کمی پنیر کم‌چرب را روی نان تست سبوس‌دار بمالید و آن را مصرف کنید. یا مقداری غلات صبحانه بدون قند افزوده داخل شیر کم‌چرب بریزید و آن را بخورید. همین صبحانه‌های فوری، حجم قابل قبولی از پروتئین را به بدن‌تان می‌رسانند و به روند کاهش وزن‌تان کمک می‌کنند. 

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز