title
کد خبر: 197108
00
تعداد پایگاه مدیریت بحران پایتخت برای  واکسیناسیون و نقاهتگاه

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در صورت نیاز و ارائه درخواست از سوی وزارت بهداشت، پایگاه های بیشتری جهت انجام واکسیناسیون اضافه خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز، رضا کرمی محمدی گفت: سال گذشته سه پایگاه بحران جهت گذراندن دوران نقاهت بیماران کرونایی در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفت و تجهیز شد، اما فقط در موج دوم شیوع ویروس کرونا، برخی از این پایگاه ها مورد استفاده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این پایگاه ها همچنان در اختیار ستاد مقابله با کرونا است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از نیروهای داوطلب خانه دوام و ایمنی در مراکز واکسیناسیون مشغول فعالیت هستند عنوان کرد: بیش از ۱۰۰‌ نفر از نیروهای داوطلب خانه های دوام برای خدمت رسانی در مراکز واکسیناسیون به سازمان مدیریت بحران اعلام آمادگی کردند. سازمان هم در یک نامه اسامی نیروهای داوطلب را به ستاد مقابله با کرونا و استانداری تهران اعلام کرد. البته براساس گزارش ها، تنها بخشی از این نیروهای داوطلب مشغول فعالیت هستند.

کرمی محمدی در پاسخ به این سوال که آیا عدم استفاده از امکانات و تجهیزات پایگاه های بحران که مخصوص شرایط بحرانی است موجب انقضا آن ها می شود یا خیر؟ توضیح داد: اکثر تجهیزات در پایگاه ها، در میان مدت قابل فرسوده شدن نیستند، سایر تجهیزات نیز نظیر ماسک، چادر و...  به طور مستمر آمارگیری می شود تا در صورت فرسودگی و یا انقضا جایگزین شوند. به طور کلی تجهیزات موجود در پایگاه های مدیریت بحران براساس بودجه تخصیص داده شده از سوی شورای اسلامی شهر تهران و طبق یک برنامه ریزی دقیق، به طور مداوم تعمیر و به روز رسانی می شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز